כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
שלום. רכשתי לפני פחות משנה מחשב נייד. המחשב היה עושה רעשים מכיוון המאוורר מייד מרגע ההפעלה הראשונה. המחשב נשלח לתיקון, הוא "תוקן" והבעייה נמשכה. המחשב שוב נשלח לתיקון, "תוקן" שוב ועדיין יש רעשים. בפעם השנייה כשנשלח לתיקון, הבאתי להם וידאו שממחיש איך נשמע המחשב כשהוא מרעיש. להגיע למעבדת המחשבים זה טרטור מבחינתי, ובכל פעם צריך להיפרד מהמחשב בין שבוע לשבועיים. מעבדות השירות פתוחות רק בשעות מאוד מסויימות ובמקומות מאוד מסויימים. אני בצבא, אז לפעמים יכולים לעבוד מספר שבועות עד שבכלל אני מוצא את הזמן לגשת למעבדה ולשלוח לתיקון (גם אז, אני נאלץ לבקש מהמפקדים לאחר כי המעבדות לא פתוחות מוקדם בבוקר). כנ"ל כשאני לוקח את המחשב מהמעבדה בחזרה. אני נמצא עם מוצר תקול וגם נאלץ לבזבז זמן וכוחות בשביל לנסות לתקן אותו, לשווא. רכשתי את המחשב מרשת מחשבים, בסניף בנצרת עלית. ניסיתי לתקן את המחשב במעבדת מחשבים של היבואן בתל אביב, כי זה קרוב למקום השירות שלי.לא היה לי שום קשר עם רשת המחשבים מאז שרכשתי את המחשב. לא יידעתי אותם שהמחשב פגום, וכל הממשק שלי היה עם מעבדות השירות של היבואן. על חשבונית הקנייה רשום בפירוש שכל שירות או אחריות על מחשבים ניידים יינתנו רק במעבדות היבואן. 1. את מי אני רשאי לתבוע, את רשת המחשבים, את היבואן או את שניהם? עם רשת המחשבים לא היה לי קשר מאז הקנייה, והם רק מתווך. אם הדבר אינו הכרחי, הייתי מעדיף לתבוע רק את היבואן, אך האם צריך בכל זאת לכלול גם את החנות?, 2. היכן לתבוע? רשת המחשבים ומעבדות השירות של היבואן הם בפריסה ארצית. משרדים ראשיים של היבואן בכפר סבא. המוצר נרכש בסניף בנצרת עלית. משרדים ראשיים של רשת המחשבים בחיפה. השירות תיקונים ניתן בת"א. הכי נוח לי יהיה בת"א. האם ניתן יהיה לתבוע שם? או עדיף בכפר סבא, שם נמצאים משרדי היבואן?, 3. מה סכום התביעה? האם הגיוני יהיה לתבוע את סכום הקנייה (סכום שיאפשר לי לרכוש מחשב נייד של חברה מתחרה עם מפרט דומה) + פיצוי על הטרטור ועל הזמן אותו הקדשתי להתקנת כל התוכנות על המחשב, זמן אותו אצטרך שוב להקדיש בהתקנת תוכנות על מחשדב חדש? במידה ואני אשאיר לשופט לקבוע את סכום התביעה, כיצד עלי לנסח זאת? האם לרשום בבירור שאני דורש סכום שיאפשר לי לרכוש מחשב חדש + פיצוי?, 4. טיעונים- האם להזכיר בתביעה את העובדה שאני חייל ובגלל זה אין לי זמן לגשת למעבדות התיקונים? באילו טיעונים נוספים ניתן להשתמש?, 5. האם ניתן להוסיף לתביעה דיסק עם קטעי וידאו בהם מומחש הרעש שיוצא מהמשב? או שמא ניתן לצרף רק מסמכים? כזכור, בפעם השנייה כששלחתי את המחשב לתיקון הוספתי דיסק כזה להמחשה, בכדי למקד אותם ולעזור להם לפתוא את הבעייה. תודה רבה לעוזרים.
1. תבע את שניהם. 2. תבע בת"א (היכן שנוח לך). אם הם ירצו שהם יבקשו להעביר לבימ"ש אחר ואז תחזור אלינו לפורום ונדבר. 3. סכום התביעה וטיעונים - .קרא כאן באתר תקצירים של פסקי דין של תביעות קטנות בנושא עגמת נפש. 4,5. אפשר להצטייד במכשיר השמעה שבאמצעותו תוכל להשמיע לשופט בדיון, במידה ויסכים לכך (אני בטוח שיסכים). בהצלחה