כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
בתאריך 29/07/14 מסרתי מכשיר סלולרי שנמצא עדיין באחריות לתיקון,( המכשיר עד היום בתיקון). כמה ימים לאחר מכן יצאתי לצו 8. במהלך כל אותה התקופה יצרו איתי קשר פעם אחת בטענה שיש צורך בהחלפה של חלק. החלפת החלק אושרה על ידי. התקשרתי לאחר מספר ימים לחברה שנותנת שירות עבור התיקון ונאמר לי כי הוזמן חלק חילוף ויקח לו עד 10 ימי עבודה להגיע.( כאשר התחייבות החברה לתקן את המוצר עד 7 ימי עסקים). התקשרתי לחברה שוב לבדוק מה קורה עם התיקון ונאמר לי כי החלק לא הגיע וכי המעבדה הגישה בקשה להחלפה של המכשיר לחדש. שוחחתי עם המעבדה והחברה שאחראית על המכשירים בארץ ואלו אמרו כי לא ניתן לתקן את המכשיר ולא ניתן להחליף את המכשיר לחדש. האם יש לי עילה לתביעה בגין הפרת התחייבות לתיקון, אי החזקה של חלקי חילוף במלאי, טרטור בין החברה לבין המעבדה, עוגמת נפש, אי יכולת לתקשר, והמכשיר משמש אותי לצורכי עבודה ולא רק לחיים הפרטיים. ועד היום אני רודף אחרי החברה האחראית בארץ למכשירים אלו והם מתחמקים.
בהחלט, כפי שציינת, בהתאם לכתב האחריות החברה מחוייבת לתקן המכשיר, ובמידת הצורך להחליף חלקים פגומים. לפני שתגיש תביעה, קרא את המדריך לתביעות קטנות.
מה הוא סכום סביר לתביעה כזו?
ראה דוגמאות של פסקי דין בתביעות קטנות בנושא זה:
פסקי דין של תביעות קטנות בנושא חברות תקשורת