כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.

מספר שאלות בקשר לתב...
 

מספר שאלות בקשר לתביעה קטנה

2 הודעות
2 משתמשים
0 Reactions
178 צפיות
חבר
הצטרף: 13 שנים לפני
הודעות: 1
התחלת נושא  

קודם כל כל הכבוד על הפורום והעזרה החינמית.‏ יש לי מספר שאלות בקשר לתביעה שאני מתכוון להגיש, להלן פרטי המקרה בקצרה : שכרתי חדר בדירה מחברה ציבורית, ויום אחד נכנסו משפצים לשפץ את המטבח והאמטיה ללא שום תיאום איתי. בתקופת השיפוצים איחסנו דברים בחדר שלי, נכנסו אליו באין מפריע, וגלשו לי במחשב. - על כל הנל יש לי הוכחות.‏ 1. כמה כסף לתבוע על הפרת החוזה של כניסה לחדר שלי ללא תיאום ?, 2. כמה כסף לתבוע על חדירה למרחב הפרטי שלי, איחסון דברים בו, ופריצה למחשב שלי ושימוש בו ?, 3. איך מעריכים עוגמת נפש ? גרתי ב"אתר בנייה" במשך 3 שבועות כי החברה החליטה לשפץ...‏, תוך כדי כך שלפועלים יש מפתח לדירה והם נכנסו ובאו מתי שרצו ?, 4. האם לציין בתביעה כל סעיף וסכום לידו, או לרשום את הכל כנזק אחד ?, 5. האם לא עדיף לתבוע על המקסימום, ולבקש מהשופט שיקבע את הסכום ?, 6. יש לי גם סירטונים שצילמתי בתקופת השיפוצים, האם אפשר יהיה להראות אותם במשפט?, הרבה תודה על התשובות


   
ציטוט
חבר
הצטרף: 16 שנים לפני
הודעות: 1842
 

האם בדקת שאכן הופר החוזה? האם הייתה פריצה למחשב או רק שימוש בו ללא רשותך?, בכל אופן, קביעת נזק שאינו ממוני (עגמת נפש) אינו דבר קל, ובד"כ גם בית המשפט מתקשה בכך ולכן פוסק על דרך האומדן.‏ סכום הפיצוי תלוי בפרטי הפרטים. כדי לקבל מושג לגבי המקרה שלך, אמליץ לך לקרוא באתרנו פסקי דין בקטגוריית "עגמת נפש" (קישור מצ"ב).‏ 4. נתון לשיקולך. לדעתי רצוי לקבוע סכום לכל קטגוריה (הפרת חוזה, חדירה לפרטיות, עגמת נפש..).‏ 5. לא. עדיף לתבוע את הסכום שלדעתך מגיע לך.‏ 6. בכתב התביעה בקש מביהמ"ש רשות להציג במידת הצורך את הסירטונים בדיון (תוכל לעשות זאת באמצעות מחשב נייד שתביא עימך). עיין בפסקי דין של תביעות קטנות בנושא עגמת נפש.


   
הגבציטוט

השאר תגובה

שם המחבר

דוא"ל של המחבר (לא יופיע באתר)

כותרת *

 

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט