כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
שלום, ברצוני לשאול האם יש עילה לתביעה כנגד חנות/מעבדה סלולרית אשר לאחר שחיכיתי לסיום הטיפול במשך מעל חודש(הטיפול היה במסגרת האחריות) הטלפון חזר עם תקלה אחרת כתוצאה מסגירה לא טובה של הפאנל כנראה. לאחר שאנשי המעבדה ניסו אמנם לבוא לקראתי ולשלוח שליח שיאסוף את הטלפון ממני כדי לתקן את התקלה הספציפית הזאת הוא חזר שוב עדיין עם התקלה לא מתוקנת במלואה. כלומר מחכה חודש וחצי והטלפון לא תקין במלואו. החנות מבחינתם מאד רוצים לעזור אך המקסימום שהם יכולים לעשות זה לנסות לתקן שוב ועל כך הם מתעקשים(כלומר הם לא מתנערים מאחריות אך לא יכולים גם להציע משהו מעבר לתיקון עצמו). אני מבחינתי רוצה לתבוע אותם בבית משפט על הסכום שהיה עולה לי לתקן את הטלפון את התקלה הראשונה במעבדה פרטית (לא במסגרת אחריות) ועל עלות התיקון במעבדה פרטית של התקלה השניה וזה מבחינתי מייצג את הזמן שחיכיתי לחינם לטלפון שחזר בסוף לא תקין. רציתי לדעת אם יש עילה לתביעה שכזאת. השאלה השניה היא שאלה על מה קורה אם הצד התובע מפסיד במשפט-האם אני נקנס בסכום כלשהו או פשוט אף אחד לא משלם כלום? , תודה
לדעתי יש עליה לתביעה בגין ההפסד הכספי הישיר שנגרם לך (עקב גרימת תקלות נוספות) וכן בגין העיכוב הרב שנגרמו לך להיות ללא המכשיר. בדרך כלל כשהתובע לא זוכה לא מוטל עליו פיצוי, אלא אם התביעה ממש לא הייתה במקומה. הרושם שלי מהתאור שלך הוא שהמקרה שלך אינו כזה, אלא יש בו טעם לתביעה.