כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.

ניתוק גז לדירה ללא ...
 

ניתוק גז לדירה ללא סיבה מוצדקת ומוכחת.

6 הודעות
4 משתמשים
0 Reactions
1,876 צפיות
 חי
חבר
הצטרף: 10 שנים לפני
הודעות: 2
התחלת נושא  

שלום!, היום היה אצלי בדירה טכנאי של "אמישרגז" אשר בא לעשות בדיקה שיגרתית שהחברה מחוייבת לעשות כל 5 שנים.‏ הטכנאי נכנס, בדק את כל מה שהיה צריך לבדוק, החליף את הצינור שמחבר בין הגז והברז, סימן בדו"ח שהכל תקין ומתאים ואין דליפה.‏ תוך כדי סבתא שלי שעוד מעט בת 80 נכנסה למטבח וביקשה ממנו לבדוק את הנושא שלפעמים היא מריחה ריח של גז כשהיא סוגרת את הברז, והאם זה עולה כסף להחליף את הברז.‏ הטכנאי מיד ענה לה שזה 200 שקלים להחליף אותו, ואני מיד אמרתי כל עוד זה לא דולף והכל בסדר שישאר ככה.‏ אני שוב מציין שבבדיקה שנעשה גם כשהברז סגור וגם שהברז פתוח, התוצאה יצאה תקינה, הלחץ יצא תקין ולא הייתה שום דליפה.‏ 5 דק לאחר מכן הטכנאי אומר לנו "אני רושם בדו"ח שהברז לא תקין ואם לא תחליפו אותו תוך 60 יום ינתקו לכם את הגז". שאלתי אותו "על סמך מה אתה מחליף שהברז לא תקין? האם יש דליפה? אמרת שאין דליפה, ואם יש אז תוכיח לי שיש.", הטכנאי ענה לי "על סמך זה שאני מחליט שצריך להחליף".‏ אמרתי לו שאני לא מסכים לזה בשום פנים ואופן, הבדיקה יצאה תקינה ורק אני אחליט אם להחליף לברז חדש או לא.‏ הטכנאי מיד אמר "אין שום בעיה, אם רק אתה מחליט אז אני מנתק אותך מהגז ברגע זה".‏ וברח לי מהבית בלי לתת לי שום פרטים תוך כדי התנגדות לתת לי את פרטיו.‏ הרמתי מיד טלפון למשטרה ואז הוא זרק לי את הדו"ח במדרגות ועליו גם הפרטים שלו.‏ כשהמשטרה הגיע היא לא מנעה ממנו לנתק את הגז עקב חוסר הבנה שלהם בנושא, למרות שהוא אמר לשוטר כמה פעמים שהוא "אינו מוצא דליפה אך ככה הסבתא טענה".‏ ואני שואל... מתפקידו של הטכנאי לבוא לבדוק אם הצרכן מתלונן על דליפה.‏ במקרה הזה נגיד ובאמת סבתא שלי מריחה ריח של גז לפעמים כשהברז סגור, אז אומרים את זה לטכנאי הטכנאי אמור לבדוק ולאמת את הנושא או לשלול.‏ במקרה של אימות כמובן לנתק את הגז במידיית, אך במקרה של שלילה (כמו אצלי) הוא אמור להגיד ללקוח שאין שום דליפה ושהכל תקין.‏ אין הגיון בדבר שהוא ביצע בדיקה, רשם שהכל תקין ושאין דליפה, אומר לי בפה שלו שהוא לא מוצא דליפה, אך עדיין מחייב אותי להחליף ברז וסגר לי את הגז.‏ בנוסף, במצב כזה שמתלוננים על ריח של גז, אם הוא לא מצא אצלי דליפה הוא אמור לבדוק גם את שאר השכנים כי אולי זה ממקור אחר, אין הגיון לנתק דווקא את מי שבדקת לו והכל תקין אצלו ! אם כבר אז עליו לנתק את כל הבניין !, נראה לי שדיי ברור הנושא של הרמאות פה.‏ אך ורק בגלל שסבתא שלי דיברה על הנושא הוא והחברה מנצלים את זה כדי לגבות מאיתנו 200 שקלים על החלפת הברז ללא שום צורך.‏ בנוסף יש פה עוגמת נפש גדולה מאחר והוא ניתק לי את הגז ללא שום סיבה הגיונית וללא שום ממצא (חברת אמישראגז גם לא פתוחה היום לכן אין עם מי לדבר ואני תקוע בלי גז ללא סיבה).‏ ואם זה באמת קריטי אז למה בהתחלה הוא נתן לי 60 יום להחלפה ? רק כשאמרתי שאני לא אחליף כי אין דליפה אז פתאום הוא היה מחוייב לסגור לי באותו רגע? כלומר לפני כן לא היה חובה לסגור בצורה מיידית את הגז ! כלומר שאין דליפה ! , משמע החברה כביכול "מאיימת עלי" לשלם להם את הכסף על החלפת הברז.‏ מה אני יכול לעשות כנגד? , גם אם מחר אני אתקשר אליהם ואאיים בתביעה , אז יכול להיות שהם ישלחו טכנאי נוסף כדי לפתוח לי את הגז אך עדיין הייתי יום שלם בלי גז ונעשתה פה עוגמת נפש גדולה מאוד.


   
ציטוט
 חי
חבר
הצטרף: 10 שנים לפני
הודעות: 2
התחלת נושא  

בדו"ח שהוא השאיר לי מסומן בבירור שהבדיקה יצאה תקינה ואין דליפה.‏ למרות זאת הוא סימן למטה שהוא מנתק את הגז. והסיבה שהוא רשם היא "לקוחה טוענת שיש דליפה".‏ עוד דבר תמוהה בעייני... הלקוח רשאי לטעון שיש דליפה, בשביל זה הטכנאי מגיע, בשביל לבדוק. בשביל זה יש לו רשיון.‏ ואם בבדיקה הכל יצא תקין אז אין דבר כזה "אני מנתק כי הלקוחה טוענת".‏ יש או "מצאתי דליפה ולכן אני מנתק" או "לא נמצאה דליפה והכל תקין."


   
הגבציטוט
חבר
הצטרף: 16 שנים לפני
הודעות: 1842
 

אתה יכול להזמין טכנאי גז אחר שיתן לך אישור שהכל תקין, לשלוח את האישור לחברת הגז ולדרוש שיחברו אותך שוב, על סמך אישור זה. כמובן שאת הפנייה לחברת הגז תתעד (פקס או אימייל), ובמידה ויתעכבו תוכל להגיש תביעה קטנה.


   
הגבציטוט
הצטרף: חודש 1 לפני
הודעות: 1
 

אני משכיר דירה 3 שנים ועכשיו נכנסים דיירים חדשים להפתעתי חב' אמישרגז ניתקה את הגז ואינם מספקים כל הסבר לכך. הם דורשים 750 ש"ח לחיבור. מה עושים?


   
הגבציטוט
מערכת אתר תביעות קטנות
חבר Admin
הצטרף: 5 שנים לפני
הודעות: 624
 

ככל הנראה הדיירים שלך ביקשו להתנתק וכעת חב' אמישרגז דורשת תשלום עבור חיבור מחדש.

אם אכן כך, בדוק האם חשבון הגז בכלל היה על שם הדיירים:
אם חשבון הגז לא היה על שם הדיירים, הרי שחב' אמישרגז כלל לא הייתה רשאית להענות לבקשתם לניתוק, ולכן עליך לדרוש ממנה חיבור ללא עלות (ואם אינה נעתרת לכך - הגש תביעה קטנה).
אם חשבון הגז כן היה על שם הדיירים, תבע מהדיירים את עלות ההתחברות מחדש, כיוון שהיה עליהם לקבל את רשותך לניתוק (כל חוזה שכירות סטנדרטי כולל תנאי שכזה).

 


   
הגבציטוט
הצטרף: 2 ימים לפני
הודעות: 1
 

אני שכחתי ולא שילמתי כמה חודשים (קורה...), הם לא שלחו לי שום התראה על ניתוק, אתמול הם ניתקו לי את הגז והשאירו פתק על הדלת.

שילמתי מיד את החוב, התקשרתי אליהם כדי לחבר אותי, והם אומרים לי שזה יקח יום-יומיים.

האם ואיך אני יכול לתבוע אותם?


   
הגבציטוט

השאר תגובה

שם המחבר

דוא"ל של המחבר (לא יופיע באתר)

כותרת *

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט