כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
שלום רב, לפני מספר חודשים אני ובן זוגי הגשנו תביעה קטנה נגד חברת גוליבר על מטען שהגיע באיחור של פחות מיממה. התביעה הוגשה על הסכום אותו הוצאנו על השלמות הציוד שחסר לנו, לאחר שנאמר לנו על ידי מספר נציגים שלא בטוח מתי והאם נקבל את המטען. ביום בו גילינו שהמטען לא הגיע היינו די חסרי אונים ובורים בנוגע למה עלינו לעשות. נציג החברה שהיה בשדה התעופה אמר לנו להגיש תלונה במחלקת אבדות מציאות של השדה וכך עשינו. יום למחרת (כשהחופשה כולה שלושה ימים) התקשרנו לשניים מנציגי החברה ולשדה התעופה עצמו לבדוק האם הגיע המטען ומשלא נענינו המשכנו בקניות החסרות. כשהגענו לארץ מיד טיפלנו בהמשך תהליך התלונה ודרשנו לקבל חזרה את סכום הכסף שהוצאנו (3000 שח). בחברת גוליבר הפנו אותנו לחברה אחרת, משם הופננו לעוד חברה (ככה שלוש פעמים) כשלבסוף הפנו אותנו לחברת התעופה שאמרה לנו שעקב ההתמהמהות שלנו בהגשת התלונה לא מגיע לנו כלום. אני שוב מדגישה שאנחנו באמת לא מבינים בזה, לא ידענו למי באמת לפנות וכל מה שאנחנו רוצים זה את הכסף שהוצאנו. הגשנו תביעה קטנה ונבהלנו מכתבי ההגנה של החברות השונות שהאשימו אותנו בתאוות בצע, שפעלנו לא בתום לב, שאין סיכוי שהדברים שהיו לנו במזוודות עלו 3000 שקל ושבאמת התמהמנו ולכן זאת לא בעיה של אף אחד. עכשיו אנחנו קצת חרדים שבנוסף להוצאות שהיו לנו בטיול הזה, עוד נצטרך לשלם פיצויים או משהו. אנחנו שוקלים למשוך את התביעה בגלל זה כי אין לנו מושג מה הסיכוי שלנו לקבל חזרה את ההוצאות שלנו ולא נוכל לעמוד בתשלום נוסף. האם למישהו יש מושג מה עלינו לעשות? וגם, אם במקרה של הפסד בתביעה מה יהיה עלינו לשלם. המון המון תודה, אור ובוריס. (אני רוצה להדגיש שלא באמת התמהמנו למעט, אולי בפניה לחברת התעופה - הפניה האחרונה, שהיינו כבר די מיואשים ויכול להיות שלקח לנו כמה ימים נוספים)
אם יש לכם קבלות על הרכישות שביצעתם באותו פרק זמן, אין לכם מה לדאוג - המשיכו עם התביעה. ראו פסקי דין של תביעות קטנות בנושא תיירות.
תודה רבה, אהוד