כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
לפני 3 חדשים רכשתי ספה במידת אורך מיוחדת. הספה סופקה לאחר חודש אך עם פגמים בגב הספה, כשכרית הגב -שהיא ארוכה- הגיעה לא סימטרית וגובהה לא אחיד, הוא בצורת גלים. החנות יודעה על כך מיד והבטיחו תיקון. כאן התחיל סיפור עם עשרות שיחות עד שנלקחה הספה לתיקון(לאחר חודש וחצי). ביום ראשון שעבר היא הוחזרה מתיקון, לא מתוקנת אלא במצב גרוע הרבה יותר ממה שנמסרה לתיקון. כרית הגב נופחה בחומר המילוי ובמקום גב חלק יש עכשיו גלים בגב לכן עומק הספה הוקטן והישיבה לא נוחה גם בגלל הקימורים המיותרים. האי סימטריה בכרית נשארה כפי שהיתה ובנוסך הספה הוחזרה עם רגל עץ מפוצצת. בעל החנות יודע על כך והבטיח לבוא לראות אותה אך עד היום הוא מתחמק מלהגיע בתואנות שונות ומשונות. האם יש לי עילה לתביעה? אני איבדתי את אמוני המוחלט גם בתיקון וגם בבעל החנות המתנער. מאחריות.
בהחלט ניתן לתבוע. ראה דוגמאות של פסקי דין בתביעות קטנות דומות בקישורים שלהן:
הספות דהו והתקלפו שוב ושוב - ביתילי תפצה
חמישה נגרים יפצו לקוחה ב- 8,000 שקל בגין פגמים בריהוט ובהרכבתו
לחץ כאן להגשת תביעה קטנה באינטרנט