כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
כאדם עירוני פשוט. צרכן / לקוח, שלא עו"ד ולא מכיר חוקים ודינים.
איך מגדירים אחריות / מידת אחריות.
מרגע שנתתי הסכמתי = בהסתמך על המידע שנמסר לי ונשמע איכותי ואמין.
והעברתי פרטים לחיוב וסגירת העסקה = מתוך הבנה שהפרטים שנמסרו נכונים ואמינים.
הליך חיוב לביצוע ביטוח מקיף לרכב הושלם.
היום, כמה ימים אחרי אני נחשף למידע שבמקרה שלי לא הועלה בפני ולא זכה להתייחסות מצד סוכן ביטוח. הסוכן- לא הנחה אותי, לא הסביר לי, לא הביא לידיעתי, גם לא לצורך שקילת אפשרות
הסוכן ביטוח לא ציין ולא הדגיש שיש אפשרות של ביטול השתתפות עצמית בתוספת של X תשלום
ברשותי (5) תעודי שיחות טל, sms, וואצאפ ואימייל
1.מה מידת אחריותו של הסוכן בהחסרת מידע ובאי גילוי מידע רלוונטי ?
*ומה יכול להיות הסיבה האחת העיקרית להעלמת מידע ממבוטח - האם רק כספית מצד הסוכן?
(לדוגמה: נשאלתי, תרצה הרחבת כיסוי ביטוחי למראות ושמשות, תרצה חילוץ מחניון, תרצה במקרה תאונה הגעה של מונית, תרצא פינוי באמבולנס, תרצה הרחבה לשמשה מקורית ועוד ועוד. אבל לא הוזכר סעיף או סוגיה בנושא של ביטול השתתפות עצמית בתוספת X וזה נראה רע ונשמע מכוון.
2.מה מידת אחריותו של הסוכן שאין ברשותו שום תעוד פניה שהעלה ההצעה להרחבה בפני בנושא וקבלת תשובה לאישור בע"פ או בכתב מצד הלקוח ?
3.בשיחות שאני ביצעתי לסוכן ביטוח שומעים שאני מתעניין, שואל, חוקר ומתעמק ומציף שאלות רבות העובדה ששאלתי קרוב ל-38 שאלות ב-5 שיחות שונות יכול להציג ולהעיד שניסיתי להבין כמה שיותר ולסוכן ביטוח היה הרבה מאוד זמן והרבה מאוד הזדמנויות להעלות הסוגיה המקצועית שבתחום מומחיותו ונראה שבחר שלא.
*ואני שואל, מה מידת האחריות שרובצת עלי הלקוח / הצרכן ששאלתי 38 שאלות שעלו וצפו במהלך השיחה עם הסוכן ביטוח ואולי נשתלו במקצועיות במהלך השיחה לעורר מצידי שאלות מכוונות שבהם חפץ. לפיכך. מה מידת האחריות שרובצת עלי הצרכן ששאלתי 38 שאלות ולא 138 שאלות ?
בכבוד רב
אני מניח כי באחריות סוכן הביטוח להציג בפניך את כל האפשרויות ומשמעותן.
באפשרותך לפנות לבירור/תלונה אל המפקח על הביטוח. כמובן שבמידה וקיימת עילה, תשקול להגיש תביעה.
