כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
שלום, רכשתי מוצר מבית עסק דרך אתר האינטרנט שלו (תשלום בפיי פאל), עלות המוצר כולל משלוח 100 ש"ח. בפועל הגיע מוצר שונה ממה שרכשתי. בשיחה עם בעל העסק קיבלתי תגובה צוננת ובקשה שאם אבוא או אשלח לו את מה שנתקבל הוא יחליף לי. אני גר בצפון והספק באזור המרכז, גם משלוח יעלה לי עוד 30 ש"ח. תשובת בעל הסק שרק ככה הוא יכול לטפל בי. פניתי ללשכה לצרכנות אולם טרם נתקבלה תגובה הספק (אני מניח שלא יהיה שינוי בתשובה). לכן ולמרות עלות מוצר זולה, ברצוני תבוע את בעל העסק רק בגלל הזלזול שלו ללקוחותיו. שאלתי - כמה אני כבר יכול לתבוע אותו כאשר המוצר על 100 ש"ח, עלות התביעה תהיה כ 50 ש"ח (ברור שארצה כמה שיותר אולם צריך להיות ראלי), אשמח לקבל חוות דעת ויעוץ למקרה, תודה, אביב
ראשית וודא שיש לך תיעוד של פרטי ההזמנה ושל המוצר שקיבלת, המעיד על ההבדל בין המוצרים. לאחר מכן שלח לו את המוצר בחזרה ודרוש ביטול והחזר כספי הכולל החזר דמי המשלוח להחזרת המוצר. אם לא יחזירו לך את כספך - תתבע את כל ההוצאות שלך, כולל אגרת התביעה.
שלום,
הזמנתי טבעת אירוסין בייצור אישי, אבל הטבעת הגיעה היום והיא אינה מה שהזמנתי. בנוסף, אני חושש כי החברה אינה אמינה ולא מעוניין בטבעת בכל מקרה. האם בעקבות הטעות אני יכול להחזיר אליהם את הטבעת ולבקש החזר כספי, במקום את תיקון הטעות?
תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) מאפשרות לצרכנים לבטל באופן חד צדדי עסקאות צרכניות שנעשו בבית עסק, למעט מקרים מסויימים שבהם לא ניתן לבטל עסקה צרכנית, ובהם בין היתר עסקאות של מוצרים שיוצרו במיוחד עבור הצרכן לפי מידות או דרישות מיוחדות.
שלום רב
רכשתי משקפיים מחברת אול מובייל.
המשקפיים התקלקלו והגעתי לאחד הסניפים לתקן אותם.
הנציג במעבדה אמר לי שהוא לא יכול לתקן אותם בגלל שהמספר הסידורי שרשום על המוצר אינו תואם את המספר סידורי שרשום בחשבונית הקנייה.
השירות לקוחות מתנערים ואומרים לי שאין מה לעשות בנידון.
מה האפשרויות שלי בתור צרכן?
באפשרותך להגיש תביעה קטנה על מנת שהמחלוקת תתברר בבית המשפט.
לפני הגשת התביעה, מומלץ לעיין בעמוד המדריך לתביעות קטנות (בתפריט העליון באתר).