כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.

שינוי מכולל מע"מ לפ...
 

שינוי מכולל מע"מ לפלוס מע"מ לאחר הצעת מחיר

4 הודעות
2 משתמשים
0 Reactions
106 צפיות
הצטרף: 5 חודשים לפני
הודעות: 2
התחלת נושא  

שלום, רציתי לבצע עסקה עם איזה ספק והוא שלח לי הצעת מחיר עבור סכום מסויים כולל מע"מ. הייתה טעות בהצעה בצבע המוצר וביקשתי ממנו לשנות.
לאחר השינוי, הוא הפך את המחירים לפלוס מע"מ (כלומר שאינם כוללים מע"מ). שאלתי אותו מדוע, והוא טען שהבעלים לא אישר את ההצעה.

אציין שזה לא חלק ממבצע או משהו, אלא מיד כששאלנו למחיר אמרו לנו סכום כולל מע"מ (וציינו במפורש שזה כולל מע"מ).

האם זה חוקי לשנות את המע"מ על דעת עצמם לאחר מתן הצעת מחיר?


   
ציטוט
תגיות נושא
מערכת אתר תביעות קטנות
חבר Admin
הצטרף: 5 שנים לפני
הודעות: 727
 

שלום, ייתכנו פרשנויות שונות בהתאם לנסיבות, כגון האם הלקוח (אתה) הוא צרכן או עסק, האם אתה רוכש ממנו באופן קבוע ומהו נוהל ההזמנות המקובל ביניכם, ובפרט, האם בהצעת המחיר מצויין תוקף להצעה והאם ביקשת לבצע הזמנה ע"פ הצעת המחיר טרם השינוי.

לדעתי, אם אתה צרכן ולא עסק כאמור, ובהצעה רשום תוקף, אזי על הספק לכבד את הצעתו המקורית עד למועד פקיעת תוקף ההצעה.


   
הגבציטוט
הצטרף: 5 חודשים לפני
הודעות: 2
התחלת נושא  

אני צרכן פרטי והגעתי לחנות לקבל הצעת מחיר עבור מוצר. לא ציינו תוקף בהצעת המחיר, ובכל מקרה התיקון נעשה באותו היום. כלומר בבוקר הגענו לחנות לקבל הצעת מחיר וכשהגענו הביתה שמנו לב שיש טעות בצבע (שאינו משפיע על המחיר) וביקשנו לתקן. הנציג שלח הצעה מתוקנת עם צבע נכון אך טען שההצעה הקודמת שכללה מע"מ לא אושרה על ידי הבעלים והמחירים כעת אינם כוללים מע"מ. אציין שזה לא הוצג כמבצע או הנחה מיוחדת, הוא אמר שהמחיר הרגיל הוא X כולל מע"מ וכך ציין בהצעה המקורית.


   
הגבציטוט
מערכת אתר תביעות קטנות
חבר Admin
הצטרף: 5 שנים לפני
הודעות: 727
 

הצעת המחיר הנשלחת ללקוח היא הצעה מחייבת על פי סעיף 1 לחוק החוזים (חלק כללי).
על פי החוק, חוזה נכרת בדרך של הצעה וקיבול. כלומר די בכך שהצעה תכיל מסוימות (כלומר, רמת פירוט כלשהי) ותתקבל על ידי הצד השני כדי להיות מחייבת על שני הצדדים. מרגע שצד א' שלח הצעת מחיר לצד ב', הרי שצד א' התחייב כלפי צד ב' לעמוד בתנאי ההצעה; בעניין זה קבע בית המשפט העליון בפסק דין (ע"א 440/75 אשר זנדבנק נ' מלכה דנציגר) כי הדרישה של החוק לפיה על ההצעה להיות מסוימת - הוא עניין הבהירות הנדרשת, אך משתמע ממנה גם כי אין צורך שיהיו בהצעה כל הפרטים הצריכים לעניין, עד לאחרון שבהם. אמת-המידה איננה בכך שהפירוט יהיה כליל השלמות, אלא בכך שמתוך אותו פירוט המובא בהצעה, ניתן יהיה להסיק בבירור על מהותה ותחומיה של העסקה וזו משמעותה של האמירה, לפיה על ההצעה להיות מלאה ומדויקת במידה מספקת.

לכן על פניו ומבלי לבחון את כל היבטי ההתקשרות ביניכם, נדמה כי הספק חייב לעמוד בהצעתו, למעט אם יוכיח כי התקיימו נסיבות כלשהן הפותרות אותו מהתחייבות זו (לדוגמא, אם הוא יטען כי נאמר לך בעת מסירת ההצעה כי היא תקפה לאותו יום בלבד).


   
הגבציטוט

השאר תגובה

שם המחבר

דוא"ל של המחבר (לא יופיע באתר)

כותרת *

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט