כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
אני משתמש בבית בשירותי האינטרנט והטלפוניה של חברת תקשורת HOT,לפני יומיים התקשרתי למוקד השירות כדי לברר בקשר למחירי הטלוזיה ומה בתור לקוח ותיק שמשתמש בשירותי החברה אני יכול לקבל. בזמן השיחה עם הנציג שהיה מאוד שקוע במאמץ לצרף אותי למסלול חדש ויקר מאוד שממש לא התאים את צרכי. לאחר מספר פעמים שאמרתי לו לא לצרף אותי ולא לשנות כלום בחבילה הנוכחית שלי והסברתי לו שהתקשרתי כדי לברר את המחירים בלבד(הנציג דיבר בצורה לא הולמת וחצופה והוא שאל "למה התקשרתי").לאחר יום קבלתי מייל מהחברת תקשורת שאני מצורף לחבילה החדשה במחיר מאוד גבוה וצריך לבוא אלי טכנאי להתקנה. בסופו של דבר הנציג הזה עשה בעצמו את העסקה ללא האישור שלי על דעת עצמו.אשמח בבקשה לדעת מה אני צריך לעשות ואם זה דורש תביעה?
ראשית פנה לגורם המתאים ב- HOT כדי להתלונן על המקרה ולדרוש ביטול העסקה (הלא חוקית) ופיצוי בגין עגמת הנפש. במידה ולא תזכה למענה הולם - הגש תביעה קטנה. לצורך הגשת תביעה קטנה, העזר בקישורים הבאים:
המדריך לתביעות קטנות
פסקי דין של תביעות קטנות בנושא חברות תקשורת
טופס מקוון להגשת תביעה קטנה
לאחר הטיפול יצאתי עם כאבים עזים מהשיניים, הרופא אמר שתוך שבועיים הכל יעבור.
יצאנו מהמרפאה עם רגשות קשים מבוישים והמומים מההתנהלות !
זה שאנחנו חרדים
אנא התייחסותכם..
מציע לכם לפנות לפניות הציבור של מכבי, ואם דרכם לא תקבלו מענה הולם, באפשרותכם להגיש תביעה קטנה.
תודה על התגובה המהירה
האמת שאני פניתי אליהם וזו הייתה התשובה שלהם:
הצטערתי לשמוע על אופי השיחה שהתנהלה בינך לבין צוות המרפאה. סגנון זה אינו מקובל ואינו יושב בהלימה לחווית השירות אותה אנו שואפים להעניק לכל מטופלינו. אציין כי בשיחת הבירור עם צוות המרפאה וגם בתיעוד במערכת מכבידנט, מצוין כי השיחה התנהלה בסגנון לא נעים לשני הצדדים. זה המקום לומר כי אנו בהחלט קשובים לביקורת, אך גם במקרים שהשירות אינו לשביעות רצון המטופל, מן הראוי שתלונה, או הבעה של אי שביעות רצון, תיעשה בדרך המכבדת הן את המטופל והן את המטפל. .
במסגרת הפקת הלקחים מהתלונה שלך, חודדו הנהלים והרגישות הנדרשת במקרים כאלה מול צוות המרפאה ומנהליה.
במידה והנך סובל מכאבים עלייך לתאם תור למרפאה לבחינת המצב.
כולי תקווה כי ביקורייך הבאים יעברו על הצד הטוב ביותר
בברכת בריאות טובה,
מה אני אמורה להגיב?
על כמה לתבוע בתביעות קטנות?
ועל איזו עילה?
תודה רבה !!
אם הבנתי נכון את תיאור המקרה, מדובר בעילה של כשל תמורה.
הסכום לתביעה הוא בהתאם לאומדן הנזקים שנגרמו לך, הן נזקים ישירים/מוחשיים (הוצאות, טרחה) והן אחרים, כגון עגמת נפש.
ראו דוגמאות של סכומי תביעות קטנות בנושאים שונים: בתפריט העליון באתר - > ידיעות ופסקי דין.