כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
שלום, אני מתגוררת בדירת פנטהאוז ומזה 7 שנים יש לי נזילות בדירתי. פניותי לועדים השונים נענו בתיקון קטן שלא עזר. בשנה שעברה החלפנו את היריעות הביטומניות. הקבלן היה חברו של הועד והסכומים שולמו לו במזומן וללא קבלה וזאת בהסכמה כוללת של הדיירים לעבוד עם קבלנים ללא מע"מ ובמזומן. לצערי עברו מספר חדשים ושוב יש נזילות באותם מקומות. התקשרנו לקבלן, הגיע אחרי תחנונים ביקש סכום נוסף ולמרות האחריות שולם לו סכום נוסף. גם אחרי התיקון הזה הגג שוב דולף עלי. עכשיו פגה האחריות. ביקשתי מקבלן אחר שיבוא לבדוק והוא טוען שתיקון היריעות שהותקנו גרוע מלכתחילה יעלה סכום רציני. הגיעו אצלי מים עד נפש, את מי אני תובעת עכשיו האם את הקבלן או את ועד הבית? יש לציין שברוב יאוש הצטרפתי בעצמי לועד הבית בשנה שעברה כדי לגבות מהדיירים כסף עבור התיקון, אחרי שראיתי את ההתנהלות של הועד פרשתי אחרי 4 חדשים. אשמח לכל רעיון כיצד לפעול.
1. לא להסכים לביצוע עבודות אלא ע"י קבלנים מורשים מוסמכים (נכון זה יקר יותר, אז מה? המקרה שלך הוא דוגמא לכך שזול עולה ביוקר). במקרה של בית משותף, די בדייר אחד שעומד על כך. 2. לשלם לבעלי מקצוע רק באופן חוקי, כולל מע"מ וחשבוניות. 3. לפני התשלום וסגירת ההזמנה, לדרוש הצעת עבודה מסודרת שכוללת את תאור הסדרי התשלום וזמניהם וכן את כתב האחריות במלואו, על כל תנאיו וסעיפיו. באפשרותך להגיש תביעה קטנה באופן מקוון