כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
בהחלט, ראו דוגמא לפסק דין בעניין דומה (אי ניתוק מנוי): סלקום לא ביטלה את חבילת השירותים לסלולרי – הלקוח יפוצה ב- 10,000 ש"ח
אז כפי שצפיתי לזה הם לא החזירו לי את הכסף שהם חייבים לי ועבר מלא זמן אחרי ה14 ימי עבודה שאמרו שיקח, אחרי שדיברתי עם נציג שהודה שהם חייבים לי כסף וזה מוקלט לי בפלאפון. אני מרגישה שבזבזתי מספיק זמן ועצבים בשיחות עם הנציגים שלהם. אני לא מאמינה שהם שומרים נתונים של הלקוחות שלהם ועם הזמן שעבר אני טוהה אם אפשר לעשות תביעה על עוגמת נפש וחוסר החזר על מה שחוייב לי... זה עוד אפשרי?
אומנם לא גבו ממני סכום ענק והעניין טרי אבל התנתקתי מהוט בהתחלת ספטמבר (11.9) והחשבונית האחרונה שלי היתה ב15 לאוגוסט לאותה שנה. הם ״חישבו״ לי את החשבון האחרון בסכום של כמעט חודשיים וכששאלתי נציג למה הסכום כפול, אמרו לי שזה על חודש יולי שלא גובה. הייתי מאוד מבולבלת באותו זמן, אחרי מלא שיחות והמתנות אין סוף ושילמתי בלי לשים לב שזה לא הגיוני...
יש לי חשבונית שאומרת ששילמתי עד ה15 לאוגוסט. גם התקשרתי אליהם לברר איפה החשבון הסופי בסוף ספטמבר ויש לי גם עדות מוקלטת שבה הם אומרים לי ששילמתי עד ה15 לאוגוסט. כנראה ניסו לגבות ממני על ספטמבר כולו אבל לא אמרו לי כך ואמרו לי משהו שהוא לא נכון כלל ובנוסף לזה, ה״קבלה״ שקיבלתי מהם לא דומה כלל לחשבוניות האחרות שקיבלתי עד אוגוסט. זה רק דף ריק עם אישור ששילמתי בלי שום פירוט על הימים שהייתי צריכה לשלם עליהם כלל.דיברתי עם נציג על כך ואמרו שיטפלו בזה אבל כבר עבר זמן ולא חזרו אליי. אני רק יכולה לדמיין את כמות הפעמים שאני אצטרך לחפש אותם...שלא לדבר על זה שזה קרה בדיוק אחרי שהם היו צריכים לפצות את הלקוחות שלהם...
האם אני יכולה לתבוע אותם או רק לשלוח להם מכתב על כוונה למשפט במידה ולא חוזרים אליי בקרוב?
אפשר לתבוע כל עוד לא חלה התיישנות (במקרה כזה 7 שנים).
רכשתי חבילה המשלבת טלויזיה, נטפליקס ואינטרנט מחברת הוט ולאחר כ 3 ימים ביקשתי לבטלה, הנציג אישר את הביטול אבל היום כשנתיים לאחר מכן אני מגלה שאני עדיין מחויבץ עבור רכיב האינטרנט! האם יש כאן עילה לתביעה? האם ניתנו פסקי דין בנושא מול חברת הוט?
אשמח מאוד לעזרתכם אני כבר מיואשת
המשך חיוב לקוח בעסקה מתמשכת למרות מסירת הודעת ביטול, מהווה הפרת סעיף 13ד בחוק הגנת הצרכן (ביטול עסקה מתמשכת).
על פי החוק, החברה הייתה צריכה לבצע את הביטול ואת הפסקת החיוב תוך שלושה ימי עסקים מיום קבלת הבקשה.
בגין הפרה זו ניתן לתבוע פיצוי לדוגמא בסך 10,000 ללא הוכחת נזק, אך אם מדובר בהפרה חוזרת, יכול בית המשפט לפסוק עד גובה 50,000 שקלים.
ראו דוגמא: סלקום לא ביטלה את חבילת השירותים לסלולרי – הלקוח יפוצה ב- 10,000 ש"ח.
באפשרותך להגיש תביעה קטנה באמצעות הטופס המקוון להגשת תביעה קטנה.
היי
לפני כחודש נגמרו לי חבילות ההטבה בהוט. לאחר שיחה בוואטסאפ עם נציגה של הוט, סיכמנו שהחבילה תמשיך באותו מחיר למשך שנה נוספת. רשום במפורש שהמחיר יישאר כפי שהיה!
בחשבון הראשון לאחר הסיכום עם הנציגה קיבלתי חשבונית ע"ס 245 במקום 189 כמו שסוכם. האם הסכמת הנציגה למחיר ולמשך ההתחייבות (שנה) מחייבים את הוט לספק לי את השירות במחיר המסוכם? במידה והם לא מוכנים לעמוד בהסכם יש לי הצדקה להגשת תביעה קטנה?
תודה רבה
ראי באתרנו פסק דין של תביעה קטנה בעניין אי ביטול מנוי (עסקה מתמשכת):
סלקום לא ביטלה את חבילת השירותים לסלולרי – הלקוח יפוצה ב- 10,000 ש"ח
שלום. לפני כ 4 חודשים התנתקתי מחברת הוט עקב מעבר דירה. בדירה החדשה שעברתי אליה לא היה תשתית של הוט לכן ביקשתי להתנתק.
בשיחת ניתוק נאמר לי במפורש שנציג מטעמם יתקשר אליו לתאם איתי איסוף ציוד.
אתמול הסתכלתי בחשבוני וראיתי שחוייבתי בסכום של 570 שקל. פניתי מייד לחברת הוט והם טוענים שהחיוב הוא על ציוד שאבד.
ציינתי בפניהם שהציוד נמצא אצלי ואני מחכה שיתקשרו אלי לאסוף את הציוד. והם מתעקשים שאחזיר את הציוד בעצמי אחרת לא אקבל את כספי בחזרה.
האם קיימת עילה לתביעה ועם כן על איזה סכום ?
. הייי אשמח גם גם לי גנבו עד היוםשלום רב, בימים הקרובים אני מתכונן להגיש תביעה נגד חברת HOT על כך שהם גבו ממני סכומים קבועים כל חודש בניגוד להסכמתי. השאלה שלי הינה האם בעת הגשת תביעה עלי לתבוע את הסכום כולל ריבית והצמדה? או האם עלי לציין רק את הסכום ש"נגנב" ממני ובית המשפט אמור לקבוע את גובה ההחזר?, בנוסף מהו הסכום המקסימלי להגשת תביעה בתביעות קטנות? (אני חושב שאני די קרוב לסכום זה), בתודה מראש
שלום,
שאלתי נציג שירות של הוט בהתכתבות בוואטסאפ לפני חודש בקשר לתנאי מבצע טריפל שהצטרפתי אליו, ונאמר לי (בכתב כמובן) שהמחיר שאני משלם הוא המחיר עד 1.1.24 (לאחר כמה שאלות מפורשות בנושא מצידי כדי לוודא). במקרה הסתכלתי על החשבונית וראיתי שחוייבתי במחיר של בערך פי 3 מהמחיר בחודש האחרון. כששאלתי נציגת שירות בוואטסאפ, נאמר לי שהנציג הראשון טעה ושנמסר לי מידע שגוי, ושלא יכולים לעדכן לי את המחיר, ושהמחיר (המעודכן) שיש לי עכשיו זה המחיר הנמוך ביותר שניתן לעדכן בהתאם לתנאי החבילה (והשהמבצע היה תקף רק ל- 3 חודשים). האם קיימת לי עילה לתביעה?
תודה
שלום, אני מנויה של הוט מספר שנים, על עסקה קבועה בעלות של 79 ש"ח. המנוי הוא על שרותי טלויזיה באמצעות ממיר אינטרנטי - כשהחבילה אינה כוללת אינטרנט. בחשבונית האחרונה אני רואה לפתע שהוסיפו לי חיובי אינטרנט בסך 180 ש"ח. כלומר - אשלם פי 4 תמורת אותו מוצר. מעולם לא קיבלתי הודעה על שינוי התכנית. האם אוכל לתבוע אותם על כך?
בדקי האם בהסכם ההתקשרות רשום שלאחר X שנים מחיר המבצע יסתיים. כמו כן חייבת להיות על כך הודעה מראש בחשבון החודשי.
אם המחיר עלה ללא האמור - ניתן לתבוע.
שלום,
שאלתי נציג שירות של הוט בהתכתבות בוואטסאפ לפני חודש בקשר לתנאי מבצע טריפל שהצטרפתי אליו, ונאמר לי (בכתב כמובן) שהמחיר שאני משלם הוא המחיר עד 1.1.24 (לאחר כמה שאלות מפורשות בנושא מצידי כדי לוודא). במקרה הסתכלתי על החשבונית וראיתי שחוייבתי במחיר של בערך פי 3 מהמחיר בחודש האחרון. כששאלתי נציגת שירות בוואטסאפ, נאמר לי שהנציג הראשון טעה ושנמסר לי מידע שגוי, ושלא יכולים לעדכן לי את המחיר, ושהמחיר (המעודכן) שיש לי עכשיו זה המחיר הנמוך ביותר שניתן לעדכן בהתאם לתנאי החבילה (והשהמבצע היה תקף רק ל- 3 חודשים). האם קיימת לי עילה לתביעה?
תודה
אשמח מאוד להתייחסות - האם ניתן לתבוע? תודה רבה!
בהחלט כן, כיוון שביצעת את העסקה על סמך מידע שגוי שנמסר לך מנציג החברה.
התקשרתי לשירות לקוחות כדי לנסות להוזיל את המחיר לפני שאני מתנתק ועובר חברה הנציגה סגרה איתי על מחיר ועסקה חדשה כדי לשמר אותי שלחה לי תנאי עסקה חדשים כולל תיעוד של השיחה אחרי כמה ימים הבינו שהיא עשתה טעות בסכום ושלחו לי במייל תנאי עסקה חדשים על סכום יותר יקר ממה ששילמתי בלי לדבר ולעדכן אותי יצרתי קשר עם החברה וטענו שהיא טעתה ואין מה לעשות ולא הגענו להבנות לגבי המחיר ביקשתי ניתוק מיידי וזה מה שעשו אשמח לדעת האם כדאי להגיש תביעה ועל איזה סכום? תודה .