כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
שלום וברכה,
רציתי לדעת על כמה ואיך אוכל לתבוע נהג אוטובוס שהחליט לשנות את מסלול האוטובוס לאחר שכמה מנוסעי האוטובוס ביקשו ממנו לחתוך את המסלול בטענה שאין אנשים שצריכים לרדת בתחנות מסוימות. שאלו באוטובוס האם יש מישהו שצריך לרדת ומאחר שלא היה מענה הנהג שינה את כיוון הנסיעה. שמתי לב לשינוי כאשר אחת הנוסעות אמרה שהיא צריכה את התחנה שדילגו עליה. שאלתי לגבי מספר הקו בכדי לדעת אם טעיתי וביקשתי מהנהג יפה לעשות פרסה ולחזור למסלול הרגיל בטענה שלא שמעתי ואין הוא יכול לשנות את מסלולו על דעתו או דעת נוסעים אחרים. הנהג אמר שהוא יעשה לי טובה ויוריד אותי בתחנה שאני לא צריכה ורחוקה מהבית כעשרים דקות הליכה בחום הקיץ. ביקשתי ממנו את פרטי הנהג לאחר שלא התפשרתי ורציתי שיחזור למסלול שלו, והוא סירב להביא. התחלתי לצלם ולבקש ממנו את הפרטים והוא איים עליי שישבור לי את הטלפון (איום בפגיעה ברכוש), התקשר למשטרה אך בסוף התייאש. כמו כן בעקבות כך אנשים התעצבנו עליי מה שגרם לאי נוחות ועלבונות. לבסוף החליט שהוא לא ממשיך בנסיעה וכל הנוסעים ירדו מהאוטובוס. יש ל את לוחית הרישוי של האוטובוס והסרטה בה הנהג מאיים על רכושי. מה אפשר לעשות עם זה וכמה זמן תהליך זה לוקח?
תודה רבה.
ראו הנחיות להגשת תביעה קטנה בתפריט העליון שבאתר.
היי,
מה ניתן לעשות נגד נהג אוטובוס שהחליט שהוא לא עוצר בתחנה מסויימת כי הוא לא קיבל הפסקה?
הוא ברח בכוונה והגענו אליו אחרי שעליתי על אוטובוס אחר וגם שם כשהוא מודע לזה שאני רוצה לעלות,סגר עליי את הדלת על הרגל והידיים וצעק וקילל בערבית בלי הפסקה.
נמאס מזה שהנהגים מוציאים את החרא שלהם על נוסעים והגיע הזמן לפרק אחד אחד כספית.
רוצה שישלם כסף רב ולא מעניין אותי כלוווםםםםםם.
נסעתי ברחוב השומר בבני ברק בנתיב השמאלי ובנתיב לידי נסע אוטובוס של חברת מטרופולין, היה לפניו רוכב אופניים אז הוא רצה לעקוף אותו ונכנס בצורה חדה לפניי
מימין, ושפשף את הרכב בצד בצורה ניכרת, הוא לא שם לב, עצרתי לפניו בתחנה ואמרתי לו שהוא נכנס בי, הוא שלח לי לוואצאפ צילום של הרישיון ושל הביטוח
השאלה איך מתקדמים מכאן?
פנה אל חברת הביטוח שלו על מנת שהיא תשלם לך עבור התיקון. במידה והיא תסרב לשלם לך את מלוא סכום התיקון, תוכל להגיש תביעה קטנה נגדה ונגד הנהג.
הייתי בקו 68 מטרופולין בדרך לאשתי בדחיפות כי שכבה בבית ללא יכולת לעמוד עם כאבים איומים וחשש לשבר, ושהגעתי לרדת בתחנה כביש גהה (מספר תחנה 25114) הנהג עצר להעלות נוסעים, אך לא הסכים לפתוח לי מאחורה, שהגעתי קדימה סגר לי את הדלת בפנים ולא הסכים שארד! ונימק שלא צילצלתי- אדגיש הוא עצר בתחנה, והוא עדיין היה בתחנה, אך הוא לא הסכים לא עזרו תחנוני וההסבר שאשתי עם חשש שבר ואני חייב להגיע אליה- ובמיוחד שהיא הייתה עם ששה ילדים קטנים, הוא סירב לפתוח אף שהיינו בתחנה כל הזמן הזה.
בנוסף הוא קילל אותי בצורה גסה.
אציין שגם בנסיעה שלו לפני הוא נסע בצורה מתפרצת.
האם אפשר לתבוע וכמה לבקש?
אפשר לתבוע אך רצוי לגבש יכולת לשכנע את ביהמ"ש, כגון ע"י תיעוד מוקלט, עדים לארועים, תגובת חברת מטרופולין, וכו'.
ניתוח ע"פ תיאור האירוע
-
הנהג לא פתח דלת בתחנה רשמית (25114) למרות שעצר בה – זה חוסר מתן שירות תקין.
-
סירוב להוריד נוסע בתחנה כשאין סיבה מוצדקת נחשב להפרה של תקנות משרד התחבורה (חובת הנהג לאפשר עלייה וירידה בתחנות מוסדרות).
-
קללות והתנהגות גסה הן פגיעה בכבודך ויכולות להיחשב כהתנהגות מבזה של נותן שירות ציבורי.
-
נהיגה מתפרצת – אם יש עדויות, זה גם פוגע בבטיחות.
האפשרויות שלך
-
פנייה רשמית למטרופולין – אפשר להגיש תלונה דרך אתר החברה או מוקד השירות. חובה עליהם לתת מענה.
-
פנייה למשרד התחבורה – אגף הפיקוח על התחבורה הציבורית – זו כתובת משמעותית, כי מדובר בהפרת נהלים.
-
תביעה בבית משפט לתביעות קטנות – ניתן לתבוע על עוגמת נפש + פגיעה בזכויות הנוסע.
מה ניתן לתבוע
בתביעות קטנות לא דורשים הוכחת נזק כספי ממשי כדי לתבוע על עוגמת נפש.
במקרים דומים אנשים תובעים 1,000–5,000 ₪, תלוי בנסיבות, בחומרת האירוע ובהוכחות.
בית המשפט יבחן:
-
אם היה עיכוב ממשי ופגיעה קריטית (כמו במקרה שלך – אשתך עם חשש שבר ושישה ילדים בבית).
-
את חומרת ההתנהגות (סירוב לפתוח + קללות).
לרוב פוסקים כמה מאות עד אלפי שקלים, אבל לא סכומים גבוהים מאוד אלא אם הוכח נזק מיוחד.
מה כדאי לעשות
- אם היו עדים – טוב מאוד לציין אותם.
-
לשמור כרטיס נסיעה / רב-קו כאסמכתא.
-
להגיש קודם תלונה לחברה ולמשרד התחבורה (זה גם יראה לבית המשפט שפעלת בדרך מקובלת).
- להגיש תביעה קטנה
