כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.

תביעה נגד רשת קמעונ...
 

תביעה נגד רשת קמעונאית

2 הודעות
2 משתמשים
0 Reactions
338 צפיות
הצטרף: 2 שנים לפני
הודעות: 1
התחלת נושא  

רציתי לדעת אם יש עילה לתביעה לגבי רשת חנויות גדולה שלא מציגה מחירים על מוצרים רבים בחנות והקופאית הראשית טוענת כי אני צריכה להגיע עם כל מוצר לבדיקת מחיר בקופה (מלבד זה שהם עובדים לאט זה לא סביר שזה יקרה שכל אדם יילך לקופה לשאול מחיר על מוצר).

שלחתי תלונה לשירות לקוחות ורק לאחר 2 מכתבים של הרשות לצרכנות נציגה של הרשת חוזרת אליי (אחרי חודש ועשרה ימים) בטון מזלזל לצורך הגעה לסניף לזיכוי. 

אציין כי בהרבה מסניפי הרשת זה דבר שחוזר על עצמו (מבחינת מחירים) וכי הרשת לא ענתה למכתבים של הרשות אלא רק בשיחת הטלפון הקצרה הזו.  


   
ציטוט
מערכת אתר תביעות קטנות
חבר Admin
הצטרף: 5 שנים לפני
הודעות: 624
 

סעיף 17 לחוק הגנת הצרכן קובע כי בית העסק חייב בהצגת מחיר על כל מוצר. לגבי מוצרים בתפזורת (פירות, ירקות, מוצרי חלב ולחם לא ארוז) סימון המחיר יופיע בשלט על המדף.

אם קיים פער בין המחיר שהוצג על המוצר לבין המחיר בקופה, המחיר המחייב הוא זה שהוצג על המוצר, גם אם מחירו בקופה גבוה יותר.

החוק קובע כי חיוב לפי המחיר הגבוה בקופה או סירוב המוכר להחזיר לצרכן את ההפרש בין המחיר שששולם לבין המחיר שהוצג על המוצר מהווה עילה לתביעת פיצוי לדוגמא של עד 10,000 ₪ ללא הוכחת נזק (כלומר התובע רשאי לתבוע סכום זה מבלי שיידרש להוכיח כי נגרם לו נזק בסכום שכזה).

בפסק דין שניתן לאחרונה בתביעה קטנה שהוגשה נגד רשת שיווק גדולה, הרשת חויבה לשלם לתובע פיצוי בסך 2,000 ₪. התובע רכש שום ארוז והסתמך על מחיר של 9.90 ₪ לק"ג, כיוון שבהצגת המחיר לא צויין כי המחיר הוא מחיר ליחידה. באותה רשת כל מחירי הירקות והפירות – גם הארוזים - סומנו ללא פירוט שכזה (המציין האם המחיר הוא לפי משקל או ליחידה) גם כאשר הם היו ארוזים, ולכן הצרכן הניח שמחיר השום הארוז הוא מחיר לק"ג. בפסק דין זה קבע בית המשפט כי אופן הסימון מטעה והעסק היה צריך לציין כי המחיר הוא ליחידה, וכי סירוב הרשת להחזיר לצרכן את ההפרש במחיר מקנה לו עילה לתביעת הפיצוי בהתאם לחוק.

רשתות קמעוניות ששטחן גדול מ-100 מ"ר חייבות להציג את המחיר ליחידת מידה או על האריזות של המוצרים או על תווית או שלט הצמודים למדף שהמוצרים מונחים עליו, על מנת שהצרכן יוכל לדעת מה מחיר המוצר לקילו או לליטר (לגבי מוצרי מזון ומוצרי קוסמטיקה, שמשקלם קטן מ-1 ק"ג או נפחם קטן מליטר, יוצג המחיר ל- 100 גר' או ל- 100 מ"ל).


   
הגבציטוט

השאר תגובה

שם המחבר

דוא"ל של המחבר (לא יופיע באתר)

כותרת *

 

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט