כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
שלום רב, משהוקם תאגיד המים ברמת גן עודכנו מספר הנפשות בדירה ל-2 בעוד אנחנו 5 נפשות, בחודשיים הראשונים מההקמה ניסינו לעדכן את מספר הנפשות וזה לא עלה בידנו. המוקד קרס מפניות (והיו על כך גם כתבות בעיתונים המקומיים) ולמרות שניסינו מספר פעמים להשלים את התהליך ואף שלחנו פקס בו צילום ת.ז עם הספח - העדכון לא בוצע (כי לא הצלחנו להשיג המוקד כדי לוודא הגעתו של הפקס). בסופו של דבר התייאשנו והפסקנו לטפל בנושא (גם מסיבות אישיות של לידה וכל העומס שכרוך בתינוק קטן שנוסף למשפחה). אנו מעוניינים לשלם את חובנו עפ"י מספר הנפשות שאנו, אך התאגיד מסרב לעדכן רטרואקטיבית את מספר הנפשות בטענה שאין לנו אסמכתאות על כך שניסינו לעדכן מולם את מס הנפשות. האם יש לנו עילה לתביעה?, אנחנו מבינים שהחוק היבש עומד לטובתם אך יש כאן עניין של חוסר צדק הן בשל כך שעדכון הנפשות ל-2 היה חד צדדי והן בשל כך שההתנהלות שלנו בנוגע לעדכון הייתה בגדר מאמץ סביר בעוד היה קושי אמיתי להשלים התהליך בעת הקמת התאגיד - ולמרות זאת התאגיד לא לוקח אחריות על כך ואין נכונות לבוא לקראתנו. במידה ואין עילה לתביעה, האם העמותה להגנת הצרכן או גופים אחרים דומים יכולים לסייע לנו, או שהמלחמה אבודה מראש?
בהחלט יש לכם עילה לתביעה, גם אם מדובר בסכום קטן (אלפים בודדים) העזרי במדריך להגשת תביעה קטנה.