כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
שלום, רציתי לשאול אם אפשרי לתבוע חברת תחבורה ציבורית, אשר החלה לפעול באיזורנו, שמעתי עליה תלונות רבות משכנים וילדים שהנהגים בה מאוד לא אדיבים ואף נוהגים שלא בזהירות. אתמול עליתי על אוטובוס של החברה באיזור מגוריי ונוכחתי לגלות שהנהג נוהג ביד אחת על ההגה בלבד כשהוא מדבר בפלאפון ללא דיבורית וידו האחרת אוחזת במכשיר.. צילמתי בפלאפון וידאו שלו מדבר למשך 4 דקות (רק מרגע שעליתי סביר להניח שדיבר גם לפני) בוידאו מזהים את הנהג בבירור וגם שומעים אותו מדבר ורואים את הדרך והסיבובים הפראיים.. הן בדרך עירונית ובין עירונית. לאחר 4 דקות נסיעה נכנסנו לישוב שהוא יותר הומה אדם ושם הנהג סיים את השיחה. האם יש עילה לתביעה בטוענה שהחברה לא סיפקה לי נסיעה בטוחה ובכך לא עמדה בהתחייבותה וזאת לאחר רכישת הכרטיס (ששמרתי). חוץ מזה האם יש מקום בבית דין לתביעות קטנות לציין איזשהו מרכיב של הרתעה או ענישה שכן אני הנוסע הכי מבוגר בקו הזה (אני בן 20) והנוסעים בו הם בעיקר ילדים...
הצלת חיים חשובה יותר מזכיה בפיצוי כספי כלשהו.
מקווה שאלו ייקנסו את החברה ויענישו את הנהג. השאלה אם אני אוכל לתבוע את החברה על הנסיעה המפחידה כנוסע ?