כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
שלום רב, הנני חדשה בפורום שלכם ומאוד התרשמתי, אציין בפניכם את השתלשלות העניינים מול הוט - חברת התקשורת, בתאריך ה-17.11.10 הגיע אליי הביתה נציג מכירות בשם דודו וסגר איתי עיסקה של טריפל סוכם כי אשלם סכום של 380 ש"ח עבור חבילת ערוצים ו-2 ממירים, כמו כן הסביר שלא אשלם עבור הקנס של יס ובזק כי במסגרת המבצע החדש הוט נוטלים על עצמם את הקנסות ומזכים את החברות הנ"ל. כמו כן בעיסקה גם יכלל אינטרנט במהירות של 12 מ וקו טלפון ביתי. בתאריך 28.11.11 הותקנו השירותים בביתי. לאחר מס ימים קיבלתי חשבונית אשראי והופתעתי לגלות שחוייבתי בסכום של 999 ש"ח עבור הקנס של יס ועוד 214 ש"ח עבור הקנס של בזק. כמו כן נציג המכירות לא ציין בפניי שאחוייב עבור חודשיים על הוט בסכום שהוא מעל ל-700 ש"ח. פניתי לחברת הוט לפחות 80 פעמים!! והסברתי כי עליהם להעביר לי זיכוי כספי שכן הובטח לי שלא אחוייב בקנס עבור יס ובזק, כמו כן לצערי הרב, גיליתי שמחייבים אותי על סוכמים גבוהים ביחס למה שסוכם. לאחר תלאות רבים (כחודשיים) זיכתה הוט את חשבון הבנק שלי ב1200 ש"ח. אך ההסכם של הטריפל לא סודר, פניתי למנהל של נציג המכירות והוא התנצל בפניי על עגמת הנפש והסכים לזכות אותי ב-300 ש"ח כנגד הערוצים והמחיר שהובטח לי, השיחה עימו היתה במרץ 2011 ועד עכשיו לא זכיתי לראות את הזיכוי, ב-24.07.11 החלטתי להחליף מסלול ולאחר 3 ימים ביקשתי להתנתק. מול הנציגים בחברה הוסבר לי כמה וכמה פעמים שלא אהיה מחוייבת על קנס יציאה שכן באם מחליפים מסלול יש אפשרות להתנתק תוך 14 ימי עסקים ללא כל התחייבות. היום ב-09.07 פניתי להוט כי עדיין לא ניתקו אותי ולא הגיע טכנאי, הוסבר לי על ידי הנציגה כי יש לי קנס של 2500 ש"ח!!!! השמעתי למנהל של הנציגה את שיחת ההקלטה בה נאמר לי במפורש שבמידה ואני מתנתקת לא אהיה מחוייבת בקנס, הוא מבחינתו טען שבדק מול המחלקה המשפטית שלהם וכי היתה אי הבנה של הנציגים שאמרו לי שלא אשלם קנס. ברצוני לשאול : א- האם להגיש בביהמ"ש בקשה לתביעות קטנות שכן אני לא מוכנה לשלם את ה-2500 ש"ח קנס. ב- כיצד אוכל להוציא את כל שיחות ההקלטה מהוט?, ג- האם עליי לתבוע גם על עגמת נפש וגם על הוצאות טלפוניות עצומות שהיו לי בגללם?, אודה לכם אם תסייעו לי, בברכה ציונה
בהמשך לתגובה הראשונה ברצוני לציין כי יש בידי הוכחה של שיחת טלפון מוקלטת בה הובטח לי זיכוי של 300 ש"ח על ידי המנהל של נציג המכירות + יש בידי אף 2 הקלטות בהן סוכן עימי שלא אשלם כל קנס באם אתנתק!!
ציונה, הגישי תביעה קטנה וצייני בה את הראיות שברשותך ואת טענותייך. לגבי השיחות המוקלטות בהוט, במידה והוט ירצו לסתור את טענותייך יהיה עליהם להמציא את ההקלטות הנ"ל. אם לא יעשו כן, הרי שהדבר ייחשב לחובתם בבית המשפט כיוון שלא הרימו את נטל ההוכחה המוטל עליהם. העזרי במדריך תביעות קטנות וכן בפסקי דין רלוונטים לעניינך, כגון פסקי דין של תביעות קטנות בנושא חברות תקשורת.