כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
ברצוני לתבוע חברת יבוא (נותנת האחריות) ואת החברה נותנת שירות התיקונים, בגין מקרר מקולקל. האם כדאי / אפשר לתבוע בנוסף גם את מנהלי שתי החברות?
אם מדובר בחברה שהיא עוסק מורשה, אזי העבק הוא למעשה בעל העסק.
אם מדובר בחברה, אזי תביעה נגד בעלי תפקיד כרוכה בהליך "הרמת מסך", שמבחינה משפטית הינו הליך מורכב הדורש השקעה משמעותית.
באופן רגיל, חברה בע"מ נחשבת לישות משפטית נפרדת מהבעלים או בעלי המניות שלה. כלומר – החברה היא זו שחייבת בחובותיה, ולא בעלי המניות באופן אישי.
אבל במקרים חריגים, בית המשפט “מרים את מסך ההתאגדות” וחושף את בעלי המניות שמאחורי החברה, כך שהם יישאו באופן אישי בחובות או באחריות.
המצבים בהם עושים זאת כוללים למשל:
-
שימוש לרעה באישיות המשפטית של החברה.
-
הברחת נכסים מהחברה כדי להתחמק מנושים.
-
ערבוב נכסים בין החברה לבעליה.
-
ניהול החברה בחוסר תום לב או למטרות תרמית.
המטרה של הרמת מסך היא למנוע מצב שבו בעלי מניות "מסתתרים" מאחורי החברה כדי להתחמק מחובות או אחריות משפטית.
