כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
שלום רב, יש לי שאלה בבקשה. רכשתי בגדים באתר אינטרנט של חברה, והחזרתי אותם תוך חמישה ימים משום שהמידות לא התאימו. החברה הסכימה לתת לי רק זיכוי קניה אך לא החזר כספי, בטענה שככה זה התקנון שלהם. התקנון שלהם קובע שמכיוון שמדובר במבצעי סוף עונה, החזר כספי ניתן רק אם מחזירים תוך יומיים. השאלה שלי: מכיוון שע"פ חוק הגנת הצרכן לעניין ביטול עסקת מכר מרחוק, אני זכאית להחזר כספי תוך 14 יום מהרכישה – האם התקנון שלהם בכלל משנה משהו? הוא חוקי?
על פי תקנות הגנת הצרכן – ביטול עסקה זכות הביטול מוגבלת, בין היתר, להלבשה תחתונה (לרבות בגדי ים) ולטובין פסידים.
בהנחה שלא מדובר בהלבשה תחתונה, עדיין ייתכן שהחנות תוכל לטעון כי כיוון שמדובר בפריטי סוף עונה, מדובר בטובין פסידים, בפרט כיוון שלא החזרת אותם מיד (או לכל המאוחר למחרת) כך שלא תיפגע באופן משמעותי האפשרות של החנות למכור את אותם טובין במבצע סוף העונה.
במידה והמקרה יגיע לפתחו של ביהמ"ש, ביהמ"ש יצרך לבחון את הפרטים על מנת להכריע.
תודה על התגובה. דבריך נראים הגיוניים בנוגע לקנייה בחנות. אך האם הם נכונים גם לגבי עסקה באונליין?
לא ידוע לי על הבחנה בעניין זה בין עסקה בחנות לעסקה מקוונת.