תביעה קטנה מאוד: חברת Yes תשיב 98 ₪ עבור גביית יתר ותפצה ב-500 ₪ עבור הוצאות המשפט

בתאריך: 14/08/2021 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

אין להירתע מהגשת תביעה קטנה גם כשמדובר בסכום נמוך! התובע, שמואל ניסן, טען כי חברת Yes גבתה ממנו מעבר למה שסוכם בעת הצטרפותו לשירותי החברה. לאחר פניותיו המרובות למוקד השירות ולמוקד פניות הציבור, זיכתה אותו חברת Yes רק בחלק מסך החיוב העודף ולפיכך הוגשה תביעה קטנה נגד חברת Yes בדרישה להשבת הסכום הנותר.

שמואל ניסן טען כי בעת הצטרפותו לשירותי חברת Yes סוכם בין הצדדים כי תחילה יצורף למסלול Yes Ultimate  המוצע לכלל לקוחות Yes תמורת דמי מנוי חודשיים בסך 153 ₪ למשך שלושת החודשים הראשונים – התקופה הראשונה. כמו כן סוכם כי "בסוף התקופה הראשונה, על התובע להודיע לנתבעת על היותו גמלאי של חברת 'בזק' ויהיה זכאי למסלול ייחודי לגמלאי 'בזק' בסך של 230 ₪".

שמואל טען כי בניגוד למוסכם, חברת Yes חייבה אותו בסכום יתר באופן הבא:

  • בחודש פברואר 2020 חויב בסך 228 ₪ (75 ₪ מעבר למוסכם ע"פ סכום החיוב לתקופה הראשונה).
  • בחודש מרץ 2020 חויב בסך 175 ₪ ( 22₪ מעבר למוסכם ע"פ סכום החיוב לתקופה הראשונה).
  • בחודש אפריל 2020 חויב בסך 153 ₪  (בהתאם למוסכם ע"פ סכום החיוב לתקופה הראשונה).
  • בחודש מאי 2020 חויב בסך 279 ₪ (49 ₪ מעבר למוסכם ע"פ סכום החיוב לתקופה השנייה).
  • בחודש יוני 2020 חויב בסך 284 ₪  (54 ₪ מעבר למוסכם ע"פ סכום החיוב לתקופה השנייה).

בסיכום, לטענת שמואל הוא חויב בסך כולל של 200 ₪ מעבר למוסכם בין הצדדים.

חברת Yes טענה להגנתה כי חיוב היתר נובע מכך שבנו של שמואל התקשר אליה ביום ההתקנה וביקש להוסיף את כל חבילות הספורט למנוי שברשותם.

במעמד הדיון בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים הוגש לבית המשפט תמלול שיחות טלפוניות עם נציגי חברת Yes .

בהתאם לתמלול השיחות שהוגש לביהמ"ש, עליו לא חלקה הנתבעת, עולה כי נציג חברת Yes הבטיח לשמואל כי בתקופה הראשונה כל חבילות הצפייה, כולל הספורט, יהיו פתוחות עבורו במחיר של 153 ₪ ולאחר מכן, בתקופה השנייה, ולאחר שהתובע ישלח לנתבעת תעודת גמלאי מטעם חברת 'בזק', תוכן החבילה יישאר זהה אך במחיר של 230 ₪ במקום 153 ₪ אותם שילם בעבור התקופה הראשונה.

לאחר ההתקנה התקשר בנו של שמואל למוקד חברת Yes וטען כי בניגוד למה שהובטח במעמד ההצטרפות, לא נפתחו בפניהם ערוצי הספורט. כמו כן בנו של שמואל ציין בפני הנציגה כי אינו מעוניין להוסיף ערוצים בתשלום אלא לקבל את שהוסכם במעמד ההצטרפות. נציגת הנתבעת ביקשה מבנו של שמואל ארבע ספרות אחרונות של כרטיס האשראי לצורך זיהוי, ומנגד הוא הבהיר לה ועמד על כך שהוא מוסר את פרטי האשראי לשם זיהוי בלבד ולא לשם חיוב נוסף. לאחר שהזדהה בנו של שמואל מול הנציגה, נוספו כל חבילות הספורט למנוי של שמואל, אך בהמשך התברר לו כי הוא חויב בשל כך.

לאחר פניותיו המרובות של שמואל למוקד השירות ולמוקד פניות הציבור, זיכתה אותו חברת Yes על סך של 102 ₪ בגין החיוב העודף עבור ערוצי הספורט בחודשים פברואר ומרץ בלבד.

לאחר שבחן את טענות הצדדים, קבע כבוד השופט אהרן אורנשטיין כי יש צדק בטענותיו של שמואל:

"משיחות בין הצדדים עולה כי הוסכם במעמד ההצטרפות שחבילות המנוי של התובע, הן בתקופה הראשונה והן בתקופה השנייה, כוללות את ערוצי הספורט, ולכן התובע היה זכאי לקבל את ערוצי הספורט כחלק מהחבילה אליה הצטרף. התובע חויב בתשלום יתר בגין החודשים פברואר, מרץ, מאי ויוני, ולכן על הנתבעת להשיב לתובע את חיוב היתר שנגבה, בניכוי הזיכוי שכבר בוצע על ידה. דהיינו, הנתבעת תחזיר לתובע 98 ₪ עבור גביית היתר. משמצאתי כי יש צדק בטענותיו של התובע, הנתבעת תישא בהוצאות המשפט של התובע בסך 500 ₪".

לא להירתע מהגשת תביעה קטנה מאוד !
נסיים במסקנה ובהמלצה המתבקשת: גם כאשר מדובר בסכום נמוך מאוד או בעוולה קטנה, זכותכם לתבוע את המגיע לכם והדרך המומלצת לעשות זאת היא בתביעה קטנה. בית המשפט לתביעות קטנות תמיד ידון בטענותיכם במלוא הרצינות גם כשמדובר בסכום נמוך, ובדרך כלל אם טענותיכם ימצאו מוצדקות, אף בחלקן, בית המשפט לתביעות קטנות אף יפסוק לזכותכם פיצוי הולם עבור הוצאות המשפט.
לתביעות מסוג זה חשיבות ציבורית רבה, בפרט כאשר הנתבעת היא חברה גדולה, כיוון שברור כי רבים מהנפגעים אינם מגלים את העוולה שנגרמה להם או אינם טורחים לתבוע בגינה.


[שמואל ניסן – נגד – די.בי.אס. שרותי לווין (1998) בע"מ, בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, תביעה קטנה מס' 631-07-20 בפני כבוד הרשם הבכיר אהרן אורנשטיין. פסק הדין ניתן ב: כ' טבת תשפ"א, 04 ינואר 2021]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט