כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
נראה לאחרונה: 10/12/2025 09:14
עליך לבדוק את תנאי השירות של WOLT כפי שהם מפורסמים לציבור לקוחותיה. אם WOLT חרגה מהתנאים - באפשרותך לתבוע.
אם מדובר בחנות ישראלית, אין בעיה לתבוע אותה. ראה הנחיות במדריך לתביעות קטנות (בתפריט העליון באתר).
ככלל, תביעה אפשרית בהתאם לנסיבות המדוייקות. קשה לקבוע עמדה ע"פ התיאור שלך, כיוון שהתיאור שלך כללי מאוד וסובייקטיבי, לא פירטת כיצד בדיוק התבצעה ההטעיה ...
מציע לך לבדוק, ע"פ מס' המעקב, האם אכן המשלוח תקוע במכס ואם אכן כך - לפנות למכס ולברר מדוע הפריט מעוכב ומה נדרש על מנת לשחררו.
ייתכן שזו עילה לתביעה אך לא ציינת מה ההבדל בין מה שהוזמן למה שהתקבל.
אם לא מדובר בתאונה שנגרמה עקב עוולה שנעשתה אישית ע"י בעל המכון, אז יש לתבוע את החברה בע"מ.
שלום אור, בהחלט מגיעה לך הזכות לבטל את העסקה ואף לדרוש פיצוי על הנזק שנגרם לך עקב אי אספקת המוצר במועד או בכלל.בדקי את האפשרות לבטל את העסקה דרך חבר...
אם חייבו אותך בניגוד לרצונך עלייך לדרוש החזר החיוב. במידה והחברה לא נענית לבקשתך - באפשרותך לפנות לחבר תהארשאי לצורך ביטול העסקה, או להגיש תביעה קטנה.
אם אני הבנתי נכון, מדובר בחניה השייכת לבניין (פרטית משותפת) ולכן מדיניות החניה צריכה להיקבע בתקנון הבניין או בהחלטה של דייר הבניין (באסיפת דיירים). ...
אם יוחלט ע"י דיירי הבניין להשאיר את המצלמה, הרי שהיא תהפוך למיתקן קבוע שיש לשמר את תקינותו ולכן הועד יהיה רשאי לתקן אותה על חשבון קופת הועד.
להבנתי המקרה שתיארת אינו נכלל בתנאי חוק הטכנאים, אך הוא בהחלט מהווה כשל תמורה במסגרת התקשרות בין ספק ללקוח, דבר המהווה עילה לתביעה.
תפקיד הועד ("נציגות הבית המשותף") הוא לשמור על המבנה ולתחזק אותו באופן שוטף, וזה כולל ניקיון, גינון בסיסי, תיקון או זיפות גג, תיקון נזילות, תיקון מעלי...
מועד הגשת התביעה אינו חשוב לעניין שאלתך, מה שחשוב הוא המועד בו כתב התביעה נמסר לנתבע.
על פי התיאור שלך מדובר בכשל תמורה משמעותי המהווה עילה לתביעה.לפני שניגשים להגשת תביעה רצוי לפנות אל בית העסק ולנסות להסדיר את העניין ללא הליך משפטי. י...
להעביר לבית העסק הודעה מתועדת (מייל, שיחה מוקלטת וכד') ובה דרישה לאספקת המוצר עד לתאריך X, בצירוף התראה (במידה והמוצר לא יסופק במועד) לדרישה לביטול עס...
