כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
שלום
היו כמה נזילות מהדירה מעל הדירה שלי בתוך חדר האמבטיה שלי מאז 15 חודשים. כשהתחילה בעיה זו, הדירה עדיין הייתה באחריות הקבלן.
הקבלן לקח 15 חודשים לפתור את הבעיה, כך שיש לי נזק רב בחדר האמבטיה שלי (אריחים על הרצפה, הדלת).
ושוב הקבלן לא נענה לבקשתי לתקן את כל הנזקים הנלווים:
אני לא רוצה לחכות שוב 15 חודשים כדי לתקן את הנזקים
האם אוכל לבקש מבבעל הדירה שלמעלה לפנות לביטוח שלו למרות שהנושא נמצא באחריות הקבלן: כבר בקשתי אבל הבעל הדירה שלמעלה לא רצה
תודה רבה
לבקש מהשכן אתה יכול, אך לא תוכל לחייבו.
כיוון שהנושא נמצא באחריות הקבלן באפשרותך לתבוע את הקבלן.
שלום
האם אתר זה גם מסייע להגשת תביעה בעניין נזקי נזילה מהשכן שמעל ,בפני המפקח על המקרקעין? לחילופין-האם אתר זה מטפל ומבצע בעצמו תביעה למפקח?
תודה
שלום, האם אפשר לקבל נוסח מכתב לפנייה לדייר שיש נזילה מדירתו ומסרב לתקן, הדבר גורם מטרד ונזק לשאר השכנים במבנה משותף וכן יוצר מצב של מטרד בגלל רטיבות עומדת שאיננה בריאה לאף אחד. תודה
שלום, אני ממליץ לרשום לדייר את הדברים כפשוטם, בשפתך, בהודעת וואטסאפ בירוף צילומי הנזילה, כך שבמידה ויהיה צורך להגיש תביעה קטנה בהמשך תוכלי לצרף צילומי ההתכתבות בוואטסאפ כשמוצג בהם התאריך וסימן וי כחול המעיד שההודעה נקראה.
שלום, אני בעל דירה בה יש נזילה ורטיבות בתקרה ועל הקיר צמוד לתקרה. מאחר שזה ברור לחלוטין שהכשל לא אצלי, ביקשתי מהדירה מעלי שיטפלו באיתור ותיקון. בעל הדירה מעלי כותב לי שחברת הביטוח שלהם אמרו שבעל הדירה, כלומר אני, צריך להזמין את איש המקצוע. חברת הביטוח של הדירה מעלי – הראל. הרי ברור שהנזילה באה מהדירה מעלי, או צינור של רכוש משותף. קרי – מי שאמור לפעול זה ועד הבית או הדירה מעלי, לא? אני צריך לפתוח קריאה מחברת הביטוח שלי? תודה רבה מראש.
אתה צריך להגיע להסכמה בינך ובין בעל הדירה שמעליך ובין ועד הבית (בהסכם מודפס וחתום ע"י שלושתכם), שלפיה:
- תזמינו איש מקצוע מומחה לאבחון נזילות שמקובל על שלושתכם (רצוי חברה בעלת מוניטין בתחום) על מנת שיבדוק מה מקור הנזילה.
- כל אחד מכם ישלם 1/3 מעלות השירות של בעל המקצוע.
- בהתאם לקביעת המומחה, מי שיימצא כאחראי לנזילה ישיב לאחרים את הסכום שהם שילמו עבור הזמנת בעל המקצוע ויתקן את הנזילה בתוך X זמן כפי שייקבע בהסכם ביניכם.
אם לא תגיעו להסכמה שכזו בעצמכם, הגש תביעה קטנה וזה מה שביהמ"ש ייקבע. בנוסף, בתביעה דרוש לחייב את האחראי לנזילה גם בפיצוי בגין עגמת נפש, טרחה והוצאות משפט.
לצורך הגשת התביעה רצוי שתתעד את ניסיונותיך להגיע להסכמה שכזו, על מנת שתוכל להציג זאת בתביעתך.
בהצלחה