כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
שלום רב, בימים הקרובים אני מתכונן להגיש תביעה נגד חברת HOT על כך שהם גבו ממני סכומים קבועים כל חודש בניגוד להסכמתי. השאלה שלי הינה האם בעת הגשת תביעה עלי לתבוע את הסכום כולל ריבית והצמדה? או האם עלי לציין רק את הסכום ש"נגנב" ממני ובית המשפט אמור לקבוע את גובה ההחזר?, בנוסף מהו הסכום המקסימלי להגשת תביעה בתביעות קטנות? (אני חושב שאני די קרוב לסכום זה), בתודה מראש
מנסיון, בתביעה קטנה אתה צריך לציין את כל הכספים שאתה תובע
1. כשבית המשפט פוסק פיצוי בדין, הוא מחיל על הפיצוי ריבית והצמדה מיום מתן פסק הדין ועד לתשלום. לכן, תבע את הפיצוי המגיע לך כולל ריבית והצמדה עד ליום הדיון (או לפחות עד מועד הגשת התביעה). 2. הסכום המירבי לתביעה קטנה מצויין בעמוד הבית של האתר (31,200 ש"ח). ממליץ לך לעיין ב:
המדריך לתביעות קטנות
ידיעות ופסקי דין של תביעות קטנות
הייתי בעבר מנוי של הוט אך לאחר כשנתיים התנתקתי בגלל השרות הלקוי והגלישה ובמנוי לכבלים, לכן התנתקתי אך כבר יותר משנה מחייגים אליי ממספרים שונים ומשונים לשכנע אותי ולצרף אותי חזרה לשירותי כבלים ומנוי לאינטרנט אך גם כאשר אני חוסם את המספר ממנו הם מתקשרים הם מחייגים אליי ממספרים שוני וגם אם אני מנתק את הטלפון הם ממשיכים ללא חרף להתקשר למרות שביקשתי כבר כמה פעמים ואמרתי להם שאין סיכוי שאחזור אליהם.
מה אני אמור לעשות? איך לתבוע אותם על הטרדה ?
באפשרותך להגיש את התביעה בקלות ע"י מילוי הטופס המקוון להגשת תביעה קטנה.
הטופס מלווה בהסברים ומילויו אורך דקות בודדות.
ראה פסקי דין לדוגמא באתרנו:
אומנם לא גבו ממני סכום ענק והעניין טרי אבל התנתקתי מהוט בהתחלת ספטמבר (11.9) והחשבונית האחרונה שלי היתה ב15 לאוגוסט לאותה שנה. הם ״חישבו״ לי את החשבון האחרון בסכום של כמעט חודשיים וכששאלתי נציג למה הסכום כפול, אמרו לי שזה על חודש יולי שלא גובה. הייתי מאוד מבולבלת באותו זמן, אחרי מלא שיחות והמתנות אין סוף ושילמתי בלי לשים לב שזה לא הגיוני...
יש לי חשבונית שאומרת ששילמתי עד ה15 לאוגוסט. גם התקשרתי אליהם לברר איפה החשבון הסופי בסוף ספטמבר ויש לי גם עדות מוקלטת שבה הם אומרים לי ששילמתי עד ה15 לאוגוסט. כנראה ניסו לגבות ממני על ספטמבר כולו אבל לא אמרו לי כך ואמרו לי משהו שהוא לא נכון כלל ובנוסף לזה, ה״קבלה״ שקיבלתי מהם לא דומה כלל לחשבוניות האחרות שקיבלתי עד אוגוסט. זה רק דף ריק עם אישור ששילמתי בלי שום פירוט על הימים שהייתי צריכה לשלם עליהם כלל.
דיברתי עם נציג על כך ואמרו שיטפלו בזה אבל כבר עבר זמן ולא חזרו אליי. אני רק יכולה לדמיין את כמות הפעמים שאני אצטרך לחפש אותם...שלא לדבר על זה שזה קרה בדיוק אחרי שהם היו צריכים לפצות את הלקוחות שלהם...
האם אני יכולה לתבוע אותם או רק לשלוח להם מכתב על כוונה למשפט במידה ולא חוזרים אליי בקרוב?
את יכולה להודיע להם על כוונתך לתבוע, אך אינך חייבת בכך, כיוון שכבר שוחחת על העניין עצמו עם נציג.
שלום, מעוניינת לשאול האם זה הגיוני לתבוע את חברת הוט על כך שלקח להם חודש לנתק אותי, למרות שביקשתי כ-5 פעם בשיחות שהקלטתי? אני יודעת שיש חוק להגנת הצרכן שמחייב לסיים חוזה במועד עד 3 ימים ולקח להם באמת חודש ימים. אני מעוניינת להגיש תביעה על פיצוי המקסימלי שמגיע בתביעות קטנות עקב עוגמנת נפש שעברתי עד שקבלתי את הניתוק.
כמובן שאם הוט עברה על החוק, באפשרותך לתבוע בגין העוול שנגרם לך, בעיקר בגין הטרחה והפסד הזמן בפניות החוזרות בניסיון להביא לניתוק המנוי, וכמובן חיוב היתר בגין התקופה הנ"ל וכל הפסד אחר בהתאם לנסיבות (לדוגמא, אם כתוצאה מהעיכוב פיספסת מבצע של שירות חליפי שאליו רצית לעבור).
שלום, אני לקוח קיים של הוט , נציג מטעמם התקשר אליי במטרה לצרף אותי אותי לעסקת טריפל.
השבתי לו שאני רוצה לחשוב מספר ימים על ההצעה שלהם והם החליטו על דעת עצמם לבצע עסקה ולתאם מתקין וכל זאת ללא הסכמתי וידיעתי.
האם ניתן לתבוע אותם בנושא זה או להגיש עליהם תלונה למועצה לצרכן ולקבל פיצוי על הפעולה הזאת שלא בוצעה כדין.
אוקיי תודה, אשמח לדעת מה גובה התביעה שניתן לבקש עבור המקרה זה.
הובטח לי גלישה על מהירות עד 500 מגה וקיבלתי מהירות רק 60 עד 10 מגה.
שלום,התנתקתי מהוט בתאריך 3.7.22 העברתי את שני המנויים שלי לסלקום שמתי לב שהמשיכו בחיוב כשיצרתי איתם קשר ואמרתי להם זאת הם הבטיחו להחזיר לי את מלוא הסכום בערך 450 שח. חודש עבר החזירו לי 50 שח וחייבו אותי פעם נוספת בשיחה עם הנציגה שהכול מוקלט היא אומרת לי במופרש שזו אחריותי להשים לב כשהם גונבים ממני מודה בשיחה שהם גנבו ממני האם קיימת לי עילה לתביעה