כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
נהוג לכלול בסכום התביעה את כל הנקים ובכלל זה נזקים ישירים, הפסד זמן, עוגמת נפש, טרחה והוצאות המשפט.
מומלץ לפרט בתיאור התביעה את מרכיבי סכום התביעה, ואת הסכום הנתבע בגין כל רכיב.
נזק יכול להיות גם עגמת נפש שנגרמה לך עקב ההמתנה הנוספת, או מכך שהמוצרים לא היו זמינים עבורך במועד שעליו התחייבו.
שלום,
עשיתי הזמנה באתר קניות ישראלי ב9/4. בהודעת הסמס שקיבלתי לאחר הרכישה, היה כתוב משלוח בתוך 7 ימי עסקים כולל ציון התאריכים למשלוח.
״הזמנתך מספר xxx נקלטה ב-xxx ותטופל בהקדם
אופן אספקה: משלוח לxxx בתוך 1-7 ימי עסקים כלומר בין התאריכים 10-04-2024 ועד 18-04-2024 (בהנחה ואישור חברת האשראי לעסקה יתקבל ביום העסקים הקרוב)
למעקב אחר הזמנתך או לשינוי/ביטול לחצו על הקישור״
קיבלתי אישור הזמנה עוד באותו היום.
אך מאותו היום סטטוס ההזמנה לא השתנה.
כתבתי להם הודעות בווצאפ, באינסטרגם ודרך אתר האינטרנט שלהם, אין מענה.
חלון המשלוחים כבר עבר ועדיין לא קיבלתי מענה. אני לא יודעת מתי ההזמנה תגיע, אם היא תגיע בכלל בקצב הזה. האם יש אפשרות לבקש פיצוי כלשהו על המצב הזה? ובמידה שכן, כיצד לחשב את סכום התביעה?
תודה מראש
עליך לבקש פיצוי בגין כל הנזקים שנגרמו לך, ובכלל זה העובדה שהמוצרים לא היו זמינים עבורך במועד שבו התחייב הספק, הפסד זמן, עגמת נפש, טרחה והוצאות המשפט.
רצוי לפרט בתיאור התביעה את הסכום הנתבע בגין כל רכיב תביעה.
היי
הזמנתי מוצר ב23/02 ועדיין לא הגיע אליי
אני כל פעם שולחת הודעה לשירות הלקוחות והם טוענים שהימים הקרובים ייצא.
עדיין לא קיבלתי ואנחנו כבר בחודש 5
האם ניתן לתבוע את בית העסק ?
בהחלט ניתן לתבוע ביטול העסקה.
רכשתי במרץ מיטה מחברת אירופלקס, עודכנתי מראש שהמיטה תגיע לאחר מרץ כאשר המשלוח של המיטה היה 10/05.
היום התקשרתי לברר מה סטטוס אספקה ועודכנתי שהמשלוח מתעכב ויגיע רק בסוף מאי והמיטה תסופק במהלך יוני (באמצע יוני)
שאלתי לגבי מדיניות החברה ועודכנתי שההתחייבות שלהם היתה עד אמצע מאי + שבועיים שהם יכולים להתעכב. עודכנתי כי האיחור הינו עיכוב כתוצאה מהמלחמה (משלוח מטורקיה).
האם ניתן לקבל פיצוי? מה סדר גודל ? (המיטה שנרכשה בסביבות 4000 שח)
תודה
יש לבחון את המקרה אל מול פרטי התחייבות הספק במסמך הזמנת השירות. אכן אם יוכח שההזמנה היא מטורקיה (ובהנחה שהיה ידוע לך שהמוצר מיובא) אזי ייתכן וקיימת לספק עילה מוצדקת לעיכוב (בחזקת כוח עליון).
שלום וברכה
הזמנתי תוכנית אדרכלית אצל אדריכל ומעצב פנים
בפועל האדריכל איחר ב5 חודשים מהזמן שסוכם שיגיש את התוכניות
כמו כן התוכנית שהגיש הייתה עדין בלי תוכנית אנסטלציה וחשמל
שנעשו על יד תוך כדי בניה כבר
כתב הכמויות היה חסר ונכתב במילים כוללניות כמו לפי תוכנית וכו'
האם וכמה ניתן לקנוס את האדרכלית
שלום רב,
עליכם להכין ולצרף לתביעתכם רשימה מפורטת (בליווי נימוק ותיעוד) של ההפסדים שנגרמו לכם, ישירים ועקיפים, כולל טרחה, הוצאות ועגמת נפש, ולהעמיד את סכום התביעה בהתאם.
בהצלחה
הזמנתי חדר ילדים בסוף פברואר, סיכמנו על אספקה 3 שבועות לפני פסח,
החדר הגיע עם חלקים לא מתאימים, השאירו לי את חלקי העץ בחדר והלכו,
אחרי תחנונים הגיעו שוב יומיים לפני פסח, אבל שוב הביאו חלקים לא תקינים ושוב השאירו לי את הבלאגן בחדר,
רק בפעם השלישית בסוף מאי הגיעו שוב והכל היה תקין,
בעצם, איחור אספקה של חודשיים. (רשמית זה חודש אספקה, לקח 3 חודשים),
כמה פיצוי אני יכולה לקבל על זה?
חייבת לציין - חדר מלא בחלקי ריהוט = שטח שלא ניתן לשימוש במשך חודשיים,
בנוסף - עוגמת נפש מטורפת של ברגע האחרון לנקות את חדר הילדים השני לפסח כשתכננו בכלל לסגור אותו לשבוע...
ראו דוגמאות של פסקי דין בתחום זה: תפריט עליון >> ידיעות ופסקי דין >> צרכנות
שלום קניתי שולחן סלון ב06.04.2024 ועדיין עד עכשיו לא קיבלתי את המוצר.
אני מתקשר לחנות והתשובה היא היחזרו אליך או בכלל אין להם תשובה לתת לי לפחות תשובה לא ברורה בכלל מה לעשות ? תודה
ניתן להגיש תביעה קטנה לביטול העסקה
הזמנתי אייפון מחנות אונליין. החנות מתחייבת למשלוח עד 3 ימי עסקים. היה לי חשוב להביא אותו לבת שלי בזמן המובטח.
כעבור שבוע ניסיתי לתפוס את בית העסק בטלפון ולא היתה תשובה
כשסוף סוף ענו טענו שחברת המשלוחים איבדה את המשלוח ויוציאו משלוח חוזר
גם אז עבר שבוע
חברת המשלוחים טוענת שבקרוב המשלוח יגיע אלי
ובחנות טוענים שאתמול או היום
מחד לא הייתי רוצה לבטל את המוצר ומאידך אני מרגישה ששורפת זמן ועצבים
האם יש עילת תביעה על עוגמת נפש?