כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.

איחור במועד אספקת מ...
 

איחור במועד אספקת מוצר

49 הודעות
4 משתמשים
0 Likes
5,515 צפיות
מערכת אתר תביעות קטנות
חבר Admin
הצטרף: 4 שנים לפני
הודעות: 473
 

ניתן לתבוע פיצוי בגין איחור באספקה. רצוי לצרף תיעוד התומך בטענותיך.
ראה דוגמאות לתביעות קטנות בעניין זה: תפריט עליון -> ידיעות ופסקי דין -> צרכנות
כמו כן ראה בתפריט העליון הסברים להגשת תביעה קטנה.


   
הגבציטוט
הצטרף: חודש 1 לפני
הודעות: 1
 

הזמנתי מדיח שהיה אמור להיות מסופק תוך 7 ימי עסקים. הם הודיעו לי שזה ייקח שבועיים כי לא היה במלאי והסכמתי. הגיע אחרי כ- 20 יום. מה אני יכול לדרוש מהם ? מגיע פיצוי ?


   
הגבציטוט
מערכת אתר תביעות קטנות
חבר Admin
הצטרף: 4 שנים לפני
הודעות: 473
 

כן, מגיע פיצוי בגין איחור באספקה. ראה דוגמאות של פסקי דין בתפריט העליון באתר -> ידיעות ופסקי דין -> צרכנות


   
הגבציטוט
הצטרף: 4 שבועות לפני
הודעות: 1
 

ביצעתי הזמנה ב29.1 של שלושה מוצרים, הם התחייבו לספקם עד 18.3

אני יזמתי שיחה כמה ימים לפני התאריך הספקה משום שהחברה לא יצרה קשר.
בטלפון נאמר לי שמוצר אחד מתעכב ולכן יסופקו כל המוצרים עד תאריך 26.3
כמובן שגם הפעם הם לא יצרו קשר לעדכן שכלל המוצר לא הגיע לארץ והוא יגיע רק ב20.4
ביקשתי שיסופקו המוצרים שהגיעו לארץ ויתאמו איתי מועד משלוח אך גם את זה הם לא עשו

   
הגבציטוט
מערכת אתר תביעות קטנות
חבר Admin
הצטרף: 4 שנים לפני
הודעות: 473
 

ניתן לדרוש פיצוי או ביטול העסקה.


   
הגבציטוט
הצטרף: 2 שבועות לפני
הודעות: 1
 

הזמנתי מקרר של חברת Samsung ממחסני חשמל. תיאמו איתי הספקה לתאריך 15/4 לשעה 13:20 .

בבוקר של מועד ההספקה בשעה 8:00 שלחו שהנהג יאחר . בשעה 12:20 שלחו הודעה שהנהג לא יגיע עקב בעיה במשאית. שדיברתי עם השירות לקוחות אמרו סיבה אחרת בגלל המצב. מה אני יכול לעשות ומה אני יכול לדרוש  חזרתי מהמילואים במיוחד ביקשתי על יום הזה חופש והלך לי כל היום בהמתנה לנהג שלא הגיע. 


   
הגבציטוט
מערכת אתר תביעות קטנות
חבר Admin
הצטרף: 4 שנים לפני
הודעות: 473
 

ראשית, פנה אל מחסני חשמל בדרישה לפיצוי הוגן (אל תפריז בגובה הדרישה) ותעד את פנייתך זו (רצוי בהקלטת השיחה ו/או בשמירת ההתכתבות בוואטסאפ).
אם הם יפנו אותך אל חברת השליחויות, סרב בנימוס ואמור להם שאין לך שום התחייבות מצד חברת השליחויות כיוון שאת ההזמנה ואת התשלום ביצעת בהתקשרות מול מחסני חשמל (או במילים אחרות, שיואילו ויסגרו את העניין בעצמם מול חברת השליחיות שלהם).
אם לא הצלחת לקבל את מבוקשך, בקש לדבר עם מנהל "כדי להימנע מהצורך להגיש תביעה". תעד את כל השיחות/התכתבויות הנ"ל.

אם לא הצלחת, הגש תביעה קטנה בצירוף כל התיעוד. ראה הסברים והנחיות בתפריט העליון כאן באתר.

בהצלחה

 

 


   
הגבציטוט
הצטרף: 2 שבועות לפני
הודעות: 1
 

אני מנויה לחברת מי עדן. פעם חודש הם מספקים לי מים בתאריכים קבועים שמעודכנים באפליקציה. בנוסף תמיד יומיים קודם נציגה יוצרת קשר כדאי לוודא הזמנה ומעדכנת על התאריך. החברה לא סיפקה את כדי המים בתאריך שתואם ויום למחרת הובטח שיגיע עד השעה 16:00 וגם אז המוצרים לא הגיעו. האם אני זכאית לפיצוי? הם טוענים שלא. 


   
הגבציטוט
מערכת אתר תביעות קטנות
חבר Admin
הצטרף: 4 שנים לפני
הודעות: 473
 

המחלוקת כאן היא לגבי הפרשנות של חוק הגנת הצרכן, ובפרט תיקון 24 לחוק הגנת הצרכן, המכונה "חוק הטכנאים", אשר נועד לצורך הגבלת זמן ההמתנה של הצרכן לטכנאי במקרים בהם חל החוק, לשפר את השירות לצרכן ולפצות את הצרכן במקרה של עיכוב טכנאי.

באילו מקרים חל החוק?
 
1. ביקור טכנאי בבית הצרכן בתקופת האחריות בשנה הראשונה של מוצרי חשמל, אלקטרוניקה וגז חדשים, מנגנונים מכניים וחשמליים ברהיטים שמחירם גבוה מ–150 ₪.

2. תיקון של מכשירים שסופקו במסגרת חוזה למתן שירותים מתמשכים – החוק חל על חוזה למתן שירות שבו השירות מותנה בתקינות המוצר והציוד הנמצאים אצל הצרכן. לדוגמא – ממיר של חברת כבלים, או לוויין, לחצני מצוקה, בלוני גז וכו'.

החל מיום ה-12.9.2018 נכנס לתוקף תיקון מספר 55 לחוק הגנת הצרכן בנושא חוק הטכנאים. התיקון קובע כי חוק הטכנאים יורחב והחוק יחול גם במקרים הבאים:

1. בנוסף לביקור טכנאי, החוק יחול גם על כל נציג אחר מטעם העוסק. (ההדגשה היא שלי בהתייחסות למקרה שלך)
2. החוק יחול גם בתקופת האחריות המורחבת.
3. החוק יחול על הסכמים לשירות תיקונים מעבר לתקופת האחריות.
4. החוק יחול גם במקרה של התקנה או פירוק ציוד.

 

בנוסף, החל מיום 1.2.19 נכנסו לתוקף תיקונים נוספים והחוק יחול גם במקרה של:

1. בדיקות תקופתיות של מתקני גז
2. הובלה של מוצרים שהעוסק מכר (לאו דווקא מוצרי חשמל). (ההדגשה היא שלי בהתייחסות למקרה שלך)

 

לדעתי המקרה שתיארת, של אספקת כדי מים למכשיר מים שנרכש מהחברה, נכלל במסגרת החוק ולכן לדעתי את זכאית לפיצוי.


   
הגבציטוט
הצטרף: שבוע 1 לפני
הודעות: 1
 

שלום,הזמנתי מוצר חשמל באתר שופרסל והיה כתוב (ועדיין כתוב) אספקה עד 5 ימי עסקים וכך גם צויין במייל שנשלח אליי.

המשלוח התעכב ואחרי 45 דקות בטלפון הם טוענים שעקב המצב הביטחוני המשלוח יגיע רק בשבוע הבא.

הסברתי להם שאני טס וביצעתי את הרכישה רק כי המוצר היה אמור להגיע לפני הטיסה. הם אומרים שאין מה לעשות.

יש פה עילה לפיצויים?


   
הגבציטוט
מערכת אתר תביעות קטנות
חבר Admin
הצטרף: 4 שנים לפני
הודעות: 473
 

ראשית, אתה רשאי לבטל את העסקה עקב אי עמידה בתנאי המכירה.

ניתן לדרוש פיצוי בהתאם לנזק שנגרם לך ולנסיבות העניין.


   
הגבציטוט
הצטרף: שבוע 1 לפני
הודעות: 2
 

הזמנתי משלוח שהתחיבו שיגיע תוך 1-7 ימי עסקים, והגיע באיחור.

החברה טוענת שחברת המשלוחים איבדה את ההזמנה ולכן נגרם העיכוב והוסיפה כפיצוי מוצר נוסף קטן מהחנות.

האם ניתן לקבל פיצוי כספי?

 


   
הגבציטוט
מערכת אתר תביעות קטנות
חבר Admin
הצטרף: 4 שנים לפני
הודעות: 473
 

זכותך לדרוש ביטול העיסקה ו/או פיצוי כספי בהתאם לנסיבות ולנזק שנגרם לך.


   
הגבציטוט
הצטרף: שבוע 1 לפני
הודעות: 2
 

הזמנתי משלוח שהתחיבו שיגיע תוך 1-7 ימי עסקים, והגיע באיחור.

החברה טוענת שחברת המשלוחים איבדה את ההזמנה ולכן נגרם העיכוב והוסיפה כפיצוי מוצר נוסף קטן מהחנות.

האם ניתן לקבל פיצוי כספי?

 

גם אם לא נגרם נזק?

 


   
הגבציטוט
הצטרף: שבוע 1 לפני
הודעות: 1
 

שלום, הוזמן משלוח מטיב טעם ל9 בערב. ברבע ל11 בלילה נכתב שהמשלוח מתעכב. באתר כתוב שיתכן עיכוב עד שעתיים.

המשלוח בפועל הגיע ב1:30 בבוקר. המשלוח כלל מוצרי בשר ועופות, שלא נארזו כראוי בקירור מתאים. המשלוח התגלה ב8 בבוקר מחוץ לדלת, עם העוף והבשר מקולקלים.

טיב טעם מסרבים לפצות על העיכוב במשלוח ועל המוצרים שישבו בחוץ שעות עד שלא אחזיר את המוצרים המקולקלים. הם ברוב טובם גם הסכימו לפצות על העיכוב רק אחרי שהתעצבנתי עליהם מאוד! תחילה בכלל סרבו לעשות משהו בנידון. 

בכוונתי לגשת לתביעה וכמו כן גם להגיש תלונה לרשות להגנת הצרכן. ההתנהלות שלהם בריונית ובלתי הגיונית. לא ייתכן שרק אם אני עכשיו אעשה משהו למענם הם יפצו אותי על האירוע הזה. זה אמור להיות הפוך(!). 

בתביעה, מה עלי לבקש מעבר לעלות המשלוח? 

כיסוי הוצאות ועלויות התביעה?

עוגמת נפש? עלות זמן ההתעסקות והרדיפה אחריהם? 

תודה


   
הגבציטוט
עמוד 3 / 4

השאר תגובה

שם המחבר

דוא"ל של המחבר (לא יופיע באתר)

כותרת *

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט