כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
אכן, איחור באספקת מוצר מעבר למועד שאליו התחייב המוכר הוא כשל תמורה המהווה עילה לתביעה.
כמובן שההתביעה תהיה נגד המוכר (ולא נגד חברת המשלוחים, כיוון שהעסקה שלך בוצעה מול המוכר ולא מול חברת המשלוחים). אם המוכר ירצה, הוא יוכל להוסיף את חברת המשלוחים כנתבעת (הליך " הודעה לצד ג' ")
בתאריך 21/02/2024 הזמנתי ספה ישירות מהחנות שמביאה אותה מאיטליה ב-8744 שקלים. שילמתי 7000 שקל מראש. קיבלתי קבלה שם כתוב זמן אספקה 70 ימי עבודה. בנוסף קיבלתי את גיליון "מדיניות החנות" שם קובע זמן אספקה 45-60 ימי עבודה. בחודש מאי התקשרתי לחנות ונאמר לי שאקבל את ההזמנה שלי בסוף החודש. בסוף מאי התקשרתי שוב ואמרו לי שזה יגיע ב-10/06/2024. ב-17/06 התקשרתי שוב ונאמר לי שמועד האספקה האחרון יהיה 10/07/2024. בתאריך 11/07/2024 כתבתי מכתב זועם מאוד למחלקת האספקה של החנות תוך איום בתביעה משפטית. רק אחרי זה קיבלתי מהם טלפון בפעם הראשונה. הם הסבירו שליצרן היה מחסור בבד בצבע שהזמנתי, מה שגרם לעיכוב. הם הבטיחו בתוקף שהספה תגיע לארץ בתאריך 20/07/2024 ותובא אליי מיד. יש לי את הרישומים של כל השיחות האלה. כמה אפשר לבקש פיצוי על האיחור במסירה? האם זה אחוז מסוים ממחיר העסקה? תודה רבה
בהתאם לנזק שנגרם לך. ראה דוגמאות של פסקי של תביעות קטנות: תפריט העליון >> ידיעות ופסקי דין.
שלום. אני צריך עזרה שלכם.
בתאריך 18.04.24 הזמנתי בחנות אינטרנט מערכת ישיבה למרפסת. בגלל טעות באתר שילמתי פעמיים על המוצר. התקשרתי לחנות, דיברתי עם עובד שלהם. בסוף קיבלתי זיכוי על אחד תשלום. תשלום השני בוצע בהצלחה. אחרי כמה ימים התקשרתי לחנות לבדוק מתי אני אקבל את המוצר. מוכר אמר שכרגע אין את המוצר במלאי, שאני צריך להתקשר אליהם בסוף יוני. בסוף יוני הוא אמר לדבר איתו באמצה יולי. עכשיו אני מתקשר לחנות, בן אדם שאני דיברתי איתו כבר לא עובד. מוכר אחר אומר שיבדוק את התשלום שלי ויעגיד כמה עולה את המוצר( כמו אני צריך להוסיף כסף). מה אני יכול להעשות במצב האלה? אני רוצה לקבל מערכת ישיבה שאני הזמנתי במחיר שאני שילמתי.
תודה מראש.
אם המוצר לא סופק לך בזמן שעליו המוכר התחייב (בעל פה או באתר) באפשרותך לדרוש פיצוי.
אם המוכר לא מספק לך את המוצר בזמן סביר, ייתכן שכדאי לפנות לחברת האשראי ולדרוש ביטול העסקה.
הזמנתי ב2022 שולחן בסך 800 ש"ח ממחסני חשמל, המוצר אז סופק בצבע לא נכון ולאחר שהתלוננתי הגיע עובד של החברה לאסוף את השולחן השגוי.
היה נסיון לתאם עם שליח הבאת שולחן תקין ולא עבד.
ועד היום 2024 לא סופק השולחן הנכון.
האם למרות שעבר זמן ניתן לדרוש את המוצר/מוצר אחר/החזר כספי או אפילו לתבוע את החברה?
כן היה יוזמה מצידי לקבלת המוצר עוד בזמנו שלא עבד.
תודה
בוודאי, שילמת ולא קיבלת את המוצר. עליך לדרוש את המוצר או לחילופין ביטול העסקה.
פנה עם הצעה זו אל בית העסק באופן מתועד (הקלטת שיחה, התכתבות וואטסאפ/מייל) ואם לא תקבל מענה לשביעות קצונך - הגש תביעה קטנה.
הזמנתי 3 שידות בייצור אישי לחדר שינה ועברו 30 ימי עסקים שבהם היו אמורים לספק אותם והן עדיין לא הגיעו.
מה עליי לעשות כדי לזרז את החנות ממנה נרכשו הרהיטים?
להעביר לבית העסק הודעה מתועדת (מייל, שיחה מוקלטת וכד') ובה דרישה לאספקת המוצר עד לתאריך X, בצירוף התראה (במידה והמוצר לא יסופק במועד) לדרישה לביטול עסקה ותביעה משפטית.
היי,
ביצעתי הזמנה מאחר מאתרי הפארם עבור מוצרי תינוקות, כאשר הספק הוא מוכר חיצוני.
זמן ההספקה שצויין הוא 9 ימי עסקים והם כבר חלפו ביומיים. אין מענה מבית העסק ולא מרשת הפארם.
מה עלי לעשות והאם מגיע לי פיצוי?
תודה
שלום אור,
בהחלט מגיעה לך הזכות לבטל את העסקה ואף לדרוש פיצוי על הנזק שנגרם לך עקב אי אספקת המוצר במועד או בכלל.
בדקי את האפשרות לבטל את העסקה דרך חברת האשראי.
באפשרותך להגיש תביעה קטנה באופן מקוון כאן באתר.
היי:)
הזמנתי מוצר דרך אתר אינטרנט של חנות, שילמתי אקסטרה כסף בשביל לקבל משלוח מהיר שיגיע בין 7-9 ימי עסקים.
בעוד יומיים ההזמנה תחגוג חודש בדיוק (וכ22 ימי עסקים), כשפניתי לחנות כמה פעמים הם טוענים שהמוצר תקוע במכס ואין צפי לשחרור.
יש לציין שהציעו החזר כספי וביטול העסקה, אך אני מעוניין במוצר ולכן העדפתי לחכות.
כעת ככל שהזמן מתארך, זה נראה שהם פשוט מחכים שאבטל את העסקה מסיבה כזו או אחרת.
מה ניתן לעשות?
מציע לך לבדוק, ע"פ מס' המעקב, האם אכן המשלוח תקוע במכס ואם אכן כך - לפנות למכס ולברר מדוע הפריט מעוכב ומה נדרש על מנת לשחררו.
הזמנתי מחנות ישראלית.
אם הייתי רוצה להזמין מחו"ל ולהסתכן שזה יתקע במכס כנראה שזה מה שהייתי עושה.
לכן אין לי את המספר מעקב, ואין לי יכולת לפנות למכס.
אמור להיות את המוצר לחנות במלאי והם אמורים לספק לי את המוצר עד תשעה ימי עסקים כפי שהתחייבו.
אם מדובר בחנות ישראלית, אין בעיה לתבוע אותה. ראה הנחיות במדריך לתביעות קטנות (בתפריט העליון באתר).