כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.

האם מעמ כלול בתקרת ...
 

האם מעמ כלול בתקרת תביעה קטנה

4 הודעות
2 משתמשים
0 Likes
32 צפיות
הצטרף: 3 שבועות לפני
הודעות: 3
התחלת נושא  

אני רוצה לתבוע קבלן שמכר לי נכס מסחרי, על דמי שכירות בגין איחור מסירה. האם סכום התביעה יכול להיות קרוב לתקרה ועליו יוסיפו מעמ, שהלא המשלם יקבל החזר על המע"מ שישלם.

בתודה


   
ציטוט
תגיות נושא
מערכת אתר תביעות קטנות
חבר Admin
הצטרף: 4 שנים לפני
הודעות: 481
 

לבית המשפט יש סמכות לפסוק ביוזמתו הפרשי הצמדה וריבית (ממועד מתן פסק הדין ועד לתשלום בפועל) על כל סכום שנתבע במסגרת תביעה כספית. אך את המע"מ לעומת זאת אין לביהמ"ש סמכות לפסוק.
לכן על התובע לכלול את סכום המע"מ בסכום תביעתו ולשלם עבורו את אגרת בית המשפט.
כפועל יוצא, במקרה של תביעה קטנה סכום התביעה הכולל את המע"מ צריך להיות במסגרת הסכום המירבי לתביעה קטנה.
כמובן שאם החוב/הנזק גבוה מהסכום המירבי לתביעה קטנה, התובע רשאי להגביל את סכום התביעה על מנת שתעמוד במסגרת הסכום המירבי (לצורך העניין, התובע יכול לציין בכתב התביעה הערה כגון זו: "כיוון שסכום החוב/הנזק גבוה מהסכום המירבי לתביעה קטנה, בחרתי להעמיד את סכום תביעתי על סך 37,700 ₪ על מנת להגיש את תביעתי בתביעה קטנה).

נכון לשנת 2024 הסכום המירבי לתביעה קטנה עומד על 37,700 ₪ (סכום זה מתעדכן די פעם). 

 


   
הגבציטוט
הצטרף: 3 שבועות לפני
הודעות: 3
התחלת נושא  

תודה רבה על התשובה, המע"מ צריך להכלל בסכום התביעה. מתוך הדברים נמצאנו למדים כי את ריבית הפיגורים אין לכלול בסכום התביעה? האם יש לאזכר עניין ריבית בתביעה?


   
הגבציטוט
מערכת אתר תביעות קטנות
חבר Admin
הצטרף: 4 שנים לפני
הודעות: 481
 

לא, הבהרה: הסמכות המוזכרת היא הסמכות של ביהמ"ש לפסוק ביוזמתו (מבלי שהנתבע דרש זאת בתביעתו) את הפרשי ההצמדה והריבית החל מהמועד לתשלום (בד"כ מועד מתן פסק הדין + 30 יום) ועד לתשלום בפועל.

לכן יש לציין את המע"מ והריבית וההצמדה עד למועד הגשת התביעה (ניתן לבקש לעדכן את הסכום במהלך המשפט). עם מתן פסק הדין, ביהמ"ש יקבע בפסק הדין כי התשלום יבוצע בתוך 30 יום, אחרת יישא הפרשי הצמדה וריבית.


   
הגבציטוט

השאר תגובה

שם המחבר

דוא"ל של המחבר (לא יופיע באתר)

כותרת *

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט