כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
גלית שלום,
ראשית, תמיד מומלץ לנסות להסדיר את המחלוקת בטרם הגשת תביעה וכדאי לתעד נסיונות אלה על מנת שניתן יהיה להציגם לביהמ"ש במידה ויוחלט להגיש תביעה.
לשאלותייך (היה ונסיונותייך להסדרת המחלוקת לא צלחו):
1. במידה והבעיה בחלונות אינה מאפשרת להשתהות, ואכן סביר שכך הדבר שכן יש לקחת בחשבון כי ייתכן ועד למועד הדיון (ולא רק עד למועד הגשת התביעה..) יגיע החורף,
אזי סביר שביהמ"ש יקבל את הצורך שלך לתקן טרם הגשת התביעה. עם זאת, רצוי לתעד היטב את הבעיות בחלונות (בצילומי סטילס ווידאו), וכן להצטייד באבחון הבעיה והצעת מחיר מבעלי מקצוע אחרים (רצוי יותר מאחד, וברמת עסק/מוצר/שירות דומה לזו של הנתבע), כדי שניתן יהיה לצרפם לתביעה.
2. ניתן לבקש הצעות רשמיות מבתי עסק דומים עבור מוצר דומה עם תקופות אחריות שונות (תוספת הרחבת אחריות..או הנחה עבור צמצום האחריות) וע"פ זה להעריך את שווי 5 שנות האחריות הראשונות.