האם אפשר לתבוע בישראל חברה זרה שמקום מושבה בחו"ל?

בתאריך: 15/11/2021 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

בעידן האינטרנט והכפר הגלובאלי, המאפשר לכולנו לרכוש מוצרים ושירותים באתרי אינטרנט המציעים את מרכולתם ללקוחות ברחבי העולם, עולה וגובר הצורך בניהול הליך משפטי נגד חברות זרות ("חברות חוץ") שמקום מושבן אינו בישראל. האם וכיצד ניתן לתבוע חברה זרה? הבא נעשה סדר.

תקנות סדר הדין האזרחי קובעות כי על מנת שבית משפט בישראל ירכוש סמכות לדון בתביעה אזרחית נגד נתבע כלשהו, יש למסור לידיו של הנתבע את כתב התביעה. המסירה הפיזית של כתב התביעה לנתבע (לגופו או למורשהו) היא מהלך הכרחי – עצם המסירה היא שמקנה את סמכות השיפוט. ללא ביצוע המסירה כדין, לא נרכשת סמכות שיפוט על ידי בית המשפט, ואם ניתן פסק דין נגד נתבע שלא נמסר לו כתב התביעה כדין, דינו של פסק דין זה להיות מבוטל.

הגשת תביעה בבית משפט בישראל כנגד נתבע זר מחייבת בחינה בשאלת הסמכות הבינלאומית של בית המשפט בישראל לדון בתביעה העומדת על הפרק. בחינה זו יש לבצע טרם הגשת התביעה.

נתבע מקומי
כאשר מדובר בנתבע הנמצא בתוך גבולות מדינת ישראל, סמכותו של בית המשפט בישראל לדון בתביעה קמה מכוח מסירת הזמנה לדין לנתבע.

נתבע זר בעל נציג מקומית

כאשר מדובר בנתבע זר (הנמצא מחוץ לגבולות מדינת ישראל) אך בעל נציג/נציגות בתחומי ישראל, סמכותו של בית המשפט בישראל קמה כמעט באופן מידי ומוחלט באמצעות אותם נציגים או שלוחים, ואליהם יש להמציא את כתב התביעה.

נציין כי כל חברת חוץ המעוניינת לקיים פעילות עסקית בישראל, מחויבת למנות נציג או מורשה מטעמה בתחומי ישראל. לפיכך, לדוגמא, כאשר מדובר בחברת תעופה המפעילה טיסות הלוך ושוב מישראל, בדרך כלל לא תהיה בעיה של סמכות בינלאומית.

נתבע זר ללא נציגות מקומית

כאשר מדובר בנתבע זר שאינו בעל נציגות בתחומי ישראל (בהתאם לנסיבות העניין, לדוגמא, אם קיימת נציגות כזו אך בית המשפט לא אישר את המצאת התביעה לנציגות זו), הדבר יחייב להקנות סמכות שיפוט בינלאומית בישראל באמצעות הליך המכונה "היתר המצאה מחוץ לתחום השיפוט". לצורך כך על התובע לבקש מבית המשפט היתר מיוחד להמציא את כתב התביעה מחוץ לתחום השיפוט (הוא תחום מדינת ישראל). במידה ובית המשפט יתן את ההיתר הנ"ל, סמכותו של בית המשפט בישראל לדון בתביעה נגד הנתבע הזר תקום מכוח ההמצאה על פי ההיתר שניתן ע"י בית המשפט בישראל.

בקשה להיתר המצאה מחוץ לתחום השיפוט

את הבקשה ניתן לצרף לכתב התביעה בעת הגשתה.

לביהמ"ש בישראל נתונה הסמכות להיענות או לסרב לבקשה, על פי שיקול דעתו של ביהמ"ש. לדוגמא, במקרים בהם בית המשפט יתרשם כי לא יהא זה צודק להביא את העניין בפני ביהמ"ש בארץ, סביר להניח כי הבקשה תסורב.

במסגרת הבקשה להיתר המצאה מחוץ לתחום השיפוט, המבקש נדרש להראות, בין היתר, שעניינו עומד באחד או יותר מהתנאים שנקבעו בדין בכדי להקנות לבית המשפט סמכות בינלאומית בעניינו. המדובר בעילות (הקבועות בתקנה 500 לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד – 1984) שעיקרן הוא קיומה של זיקה מסוימת לישראל, בין אם זיקה אישית של הנתבע ובין אם זיקה עניינית הקשורה לעילת התביעה. בית משפט ייתן לעילות הקבועות בתקנה זו פרשנות מחמירה, כלומר, כך שכל ספק שעלול לעלות לגבי השאלה האם המקרה הנדון עונה על העילות הנ"ל, יוכרע לטובת הנתבע הזר.

לסיכום

באופן כמעט גורף, כאשר לנתבע הזר יש נציגות בישראל, ניתן לתבוע את הנתבע הזר באמצעות הנציגות הישראלית.

כל חברה זרה המקיימת פעילות עסקית בישראל – היא בעלת נציגות ישראלית.

אם הנתבע הזר אינו בעל נציגות בישראל, אך לנתבע או לעניין עצמו קיימת זיקה מסוימת לישראל, ייתכן כי לבית המשפט בישראל יש סמכות בינלאומית לדון בתביעה העומדת על הפרק, ולשם כך יש להגיש בקשה להיתר המצאה מחוץ לתחום השיפוט (בעת הגשת תביעה קטנה באתר תביעות קטנות נא ציין בתיאור התביעה את רצונך בכך, על מנת שבקשה כנ"ל תצורף לתביעתך).

כך או אחרת, בין אם מדובר בחברה זרה או חברה ישראלית, בכל מקרה שבו מתבצעת רכישה בסכום משמעותי, מומלץ לבדוק טרם הרכישה כי יש ברשותכם את פרטי הזיהוי של החברה ממנה מתבצעת הרכישה: שם החברה, מספר הזיהוי שלה, באיזו מדינה החברה רשומה, כתובתה המלאה של החברה.

54 תגובות על “האם אפשר לתבוע בישראל חברה זרה שמקום מושבה בחו"ל?

  1. צהריים טובים.
    רכשתי כרטיסים למשחק כדורסל מכבי תל אביב מול ברצלונה בברצלונה, מדובר בכרטיסי VIP, כאשר הגענו לאולם לאחר רישום וקבלת התגים הודיעו לנו המנהלים כי הכרטיסים שלנו בוטלו, לא קיבלנו הסבר מדוע בוטלו. לציין כי הרכישה בוצעה 3 חודשים טרם המשחק.
    לציין בנוסף כי את המקומות שלנו "קיבלו" אוהדי קבוצת ברצלונה ( יש תיעוד)
    ברצוני להגיש תביעה כנגד קבוצת ברצלונה הן על עוגמת הנפש והן על הנזק הכספי ( כרטיסי טיסה, מלון, אובדן ימי עבודה וכו') אשמח לסיוע בנושא

  2. רכשתי מדפסת תלת מימד, ואביזרים נלווים, מדף החברה הרשמי באתר קניות מחו"ל (חברה סינית גדולה ומוכחת) לא בדקתי אם בעת הקניה היה יבואן רשמי, אך מוצרי נמכרו בארץ בחנויות. המדפסת הגיעה עם תקלה (מוכרת וידועה) בלוח האם. פניתי לחברה והם שלחו לוח אם חלופי. פניתי אליהם שוב ואמרתי להם שאין לי את היכולת להחליף לוח אם בעצמי ודרשתי מוצר חדש, אשלח להם את המוצר התקול והם ישלחו לי מוצר חדש או זיכוי. הם מסרבים.
    אני מעוניין לתבוע אותם על הנזק הכספי ועוגמת נפש. אשמח לייעוץ וסיוע

  3. הי,

    רכשתי כרטיסי בית מלון באנטליה דרך אתר halalbooking העסקה בוצעה בלילה אחרי חצות ואחקי 10 דקות אפילו פחות ביטלנו את ההזמנה.
    ביצוע ההזמנה הייתה ב 02.07 ותאריך טיול היה ב 07.07.
    שלמנו את חצי הסכום שהוא בערך 4500 יורו וגם כן זכור לי ב- 100% שהוספתי עוד כסף על תנאי ביטול נוספים …
    שלחתי להם מייל והם מסרבים להחזיר לי כסף למרות שבאמת אחרי פחות מ- 10 דקות ביטלתי את ההזמנה (אין סיכוי בעלום שב 10 דקות כבר החברה צד שלישי קבלו אישור או תשובה סופית על ההזמנה שלנו).

    אשמח לעזרה בהקדם האפשרי ומה אפשר לעשות תודה.

    1. צריך לבדוק מי בעל האתר (בד"כ תוכל לברר זאת גם דרך חב' האשראי, אגב כך נסה לבטל את החיוב מול חברת האשראי) והאם יש להם נציגות בישראל. כפי שמוסבר בעמוד זה, במקרים מסויימים ניתן לתבוע חברה זרה.

  4. שלום
    רציתי לשאול איך אני יכול לתבוע את חברת דלתה איירלינס על ביטול טיסה פנימית בארצות הברית, ולשם כך הפסדנו קבוצה של 8 איש טיול עם מדריך בשפה העברית של 5 ימים?

      1. לדלתא קיימים נציגים בארץ ומשכך הליך המצאה מחוץ לתחום מתייתר

  5. שלום רכשתי קרוז בחברה גדולה ויש לה נציגות מכירות בישראל .
    נגרם לי נזק בעקבות רשלנות של חברת הספנות האם ניתן לתבוע את החברה שיש לי בלעדיות בארץ היא נחשבת לנציג מכירות בלעדי

    תודה

  6. שלום.
    אני רכשתי חבילת נופש בחו"ל מול סוכן בישראל.
    1.לסוכן זה יש הסכם עם החברה זאת בחו"ל שמספקת את הנופש
    2. לי- יש הסכם מול הסוכן (ולא מול החברה זאת בחו"ל )
    אני קניתי מהסוכן חבילה א', הסוכן הזמין בחברת בחו"ל את החבילת ב'
    אני פונה להחברה זאת בחו"ל לקבל מידע – מתי הסוכן הזמין? מה בדיוק הוא הזמין? (לא מידע פיננסי)
    החברה בחו"ל – לא נותנת לי את המידע, – היא מבקשת לפנות לסוכן כי הם עובדים לא מולי אלא מול הסוכן.
    שאילה:
    מי רשאי לפנות לחברה בחו"ל לבקשת מידע? עורך דין? בית משפט ישראילי?
    מה השלבים?
    תודה

    1. אתה התקשרת עם הסוכן ולכן הוא מחוייב לך. דרוש ממנו את פרטי ההזמנה ואם הוא כשל בטיפול בהזמנה שלך באפשרותך לתבוע אותו.

  7. שלום, הזמנתי רכב דרך אתר holiday auto. החברה ממוקמת באנגליה. חברת השכרת הרכב שממוקמת בבולגריה, סרבה לתת לנו רכב, והולידי אוטו סרבו להחזיר לנו את הכסף. האם נכון לתבוע אותם עם עורך דין ישראלי דרך ישראל או לפנות לעורך דין אנגלי ? תודה

  8. שלום,
    בחודש מאי הזמנתי מלון בסיציליה לחופשה מתוכננת לאוגוסט, דרך אתר הוטלס.קום. בתנאי תשלום מראש.
    לצערי כשהגענו לשדה התעופה, התבשרנו שהטיסה מבוטלת מכיוון ששדה התעופה המקומי נסגר בגלל התפרצות הר געש, ללא צפי לפתיחה מחודשת.
    פניתי להוטלס.קום ולמלון בבקשה לביטול והחזר שכן מדובר בכוח עליון ואין ביכולתי להגיע כלל לאזור ונענתי בשלילה. הסיבה לסירוב היא שתנאי העסקה היו תשלום מראש.
    האם יש משהו לעשות בנידון? אם כן, מול מי, המלון ישירות או הוטלס.קום?

  9. שלום רב,
    הזמנתי רכב באתר ALAMO ,עם 2 כסאות בטיחות- 1 לתינוק אחד לילד, שילמתי מראש. קיבלתי אישור. כשהגענו ליעד ברפובליקה הדומיניקנית, הביאו 2 כסאות בטיחות אבל לא מותאמים לתינוק. הסברתי להם שזה לא תקין, הציעו או שאסע עם התינוק על הידיים כי איו בעייה ואין משטרה או שאמתין 24 שעות וישיגו כיסא תינוק. נאלצנו להישאר באיזור השדה יום, למחרת לא היה כיסא תינוק. החזרתי את הרכב ושכרתי מחברה אחרת רכב עם כסאות בטיחות לילד ולתינוק, ביקשתי מאלאמו החזר מלא,הובטח שזה יקרה תוך 14 ימים, חלפה חצי שנה , הסניף מאשים את אלאמו ארה"ב ולחלופין. אין לאלמו סניף בארץ איך אני תובע אותם <

  10. נמצא בתאילנד, שלחתי מחשב נייד לתיקון אצל היבואן הרשמי של חברת הלפטופ, נכון לעכשיו כבר כמה ימים שיש "בעיות תקשורת" ביני, לבין החברה ולבין חברת השילוח שבה השתמשו כדי לשלוח אלי בחזרה.
    האם ניתן לתבוע במידה והמחשב לא יגיע?

    1. בהנחה שהיבואן הרשמי בישראל וקיים כשל תמורה (לא פירטת מהן "בעיות התקשרות") אזי ניתן לתבוע כרגיל בגין כשל תמורה.
      אם מדובר בחברה זרה ללא נציגות בישראל, יש לצרף לתביעה בקשה להיתר המצאה מחוץ לתחום.

  11. הי לפני חצי שנה רכשתי חבילה לבית מלון מסוכן מחוץ לארץ וכשהגעתי לבית מלון לא קיבלו אותי ואמרו לי שהעסקה בוטלה, ושילמתי מחדש בבית המלון. ניסיתי להחזיר הכסף מהסוכן והוא במשך חצי שנה היה אומר עדיין בודקים עם בית המלון. לפני חודש עידכנו אותי שהבית מלון לא החזיר הכסף.

  12. היי. רכשתי מוצרים מאתר בינלאומי לפני כ-3 חודשים. בהזמנותיי הקודמות האתר שילם את עלויות המכס . בהזמנה זו החליטו לחייב על מכס לכן החלטתי לבטל את ההזמנה.
    מהאתר נרשם כי אשא בעלויות המכס למרות ההחזרה ומאז לא קיבלתי גם את ההחזר עבור הרכישה . לפני כחודש נרשם כי עדיין לא קיבלו את המוצרים ורק שיקבלו אותם בחזרה יזכו אותי.
    מה ניתן לעשות במקרה זה ? ?

    1. צריך לבחון את תנאי המכירה באתר וכמו כן לבדוק האם האתר פונה באופן שיטתי ללקוחות בישראל באופן שמחייב אותו בדין הישראלי.
      במידה וכן, יש לשקול הגשת תביעה נגד החברה בחו"ל או נגד נציגות החברה בישראל (אם קיימת).

  13. רכשתי מוצר מ-AliExpress. המוצר הפסיק לעבוד אחרי מספר ימים. למוצר יש אחריות לכל החיים. פניתי ליצרן בבקשה לממש את האחריות, היצרן איננו מתעלם מהאחריות אבל, לא שולח לישראל… ביקש ממני למצוא כתובת באירופה או ארה"ב כדי לשלוח מוצר חלופי. ביקשתי לדעת מדוע לא שולח לישראל מכיוון שאין לי כתובת בחו"ל – בזה תמה ההתכתבות בינינו…

  14. רכשתי מכשיר סלולאר בארה"ב ומאז לא מפסיקה לקבל מודעות פרסומיות במייל. הגשתי שלוש פעמים (!) בקשה להסרה אך עדין מקבלת מיילים מהחברה

  15. רכשתי מכשיר סלולאר בארה"ב ומאז לא מפסיקה לקבל מודעות פרסומיות במייל. הגשתי שלוש פעמים (!) בקשה להסרה אך עדין מקבלת מיילים מהחברה .

  16. הזמנתי מקום לינה באירופה באמצעות חברה רב לאומית כגון בוקינג.קום אשר יש לה נציגות רשמית בישראל. האם היכולת שלי כלקוחה ישראלית להגיש תביעה נגד בוקינג.קום הינה רק אם ביצעתי באינטרנט את ההזמנה בעודי בישראל ? או שאני יכולה להגיש התביעה בישראל, גם אם ההזמנה בוצעה בהיותי באירופה במהלך חופשתי ? מצד אחד, אם ההזמנה באינטרנט בוצעה בהיותו של אזרח ישראלי בחו"ל, ניתן לטעון כי נשללה הזיקה לישראל, אבל הגיון הדברים הוא אחר:מבחינת מרשתת מה זה משנה היכן פיזית הייתי נוכחת בעת ביצוע ההזמנה ? וגם אם חברה רב לאומית אמורה להיות מאורגנת להתמודד עם תביעות בכל העולם, מדוע להקשות על אזרח ישראלי שביצעה ההזמנה בעת היותו בחופשה באירופה, ובכך הלכה למעשה, למנוע ממנו להגיש תביעה נגד הספק ? אודה לתשובתכם.

  17. שלום רב,

    אני ביצעתי רכישה של כרטיסי טיסה לקפריסין לפני כ3 חודשים באתר GOTOGATE.
    בעת ביצוע הרכישה הוספתי תוספת בעבור מזוודה כי הכרטיסים היו לטיסה בלבד.
    בעת הגעתי לנתבג – התברר שGOTOGATE לא העבירו את הכסף בעבור המזוודה לחברת התעופה ועל כן נאלצתי לשלם בנתבג על המזוודה בשנית.
    אותו הסיפור קרה גם בנמל התעופה לרנקה – שם גם שילמתי על המזוודה שוב.
    למרות שניסיתי ליצור קשר עם חברת התעופה וגם עם GOTOGATE בקפריסין – עדיין חייבו אותי לשלם על המזוודה בלרנקה.

    לאחר שחזרתי לישראל – יצרתי קשר עם GOTOGATE בעניין זה.
    שלחתי להם את כל החשובניות הנוספות, את כל המסמכים הרלוונטים לאירוע.
    עברו חודשיים אך GOTOGATE מסרבת לעשות החזר – החברה אומרת שמספר ההזמנה שיש להם ומספר ההזמנה שיש אצל חברת התעופה שעליו הם רשמו את החשבוניות בשדות התעופה – לא תואמים ולכן לא יכול להיות החזר.

    האם אפשרי לתבוע את GOTOGATE בגין רשלנות?
    אני רוצה לקבל החזר על התשלומים המיותרים האלה ואני לא מבינה למה אם GOTOGATE לא העבירו את הכסף לחברת התעופה או רשמו מספר הזמנה לא נכון – למה זאת הבעיה שלי בתור לקוח קצה

    אודה מאוד לתשובה האם ניתן לעשות משהוא בנידון

    תודה רבה

    1. נא ראי את ההנחיות במאמר זה.
      כמו כן כדאי לבחון האם יש לך אפשרות להוכיח את טענותייך.

      1. תודה רבה על התגובה
        כמובן שיש לי הוכחות – יש לי את כל הקבלות, כולל כרטיסי טיסה שבהם מופיע שהמזוודה לא כלולה, למרות שיש קבלה עם השורה של המזוודה.

        לגבי המאמר – אני קראתי והבנתי שאני יכולה להגיש רק במידה ויש נציגות ישראלית.
        לפי מה שאני חיפשתי ברשת, לא מצאתי שלGOTOGATE יש נציג כאן בישראל.

        בברכה,
        ירמין ילנה

        1. לצורך כך, בעת הגשת תביעה קטנה באתר, על התובע לציין בתחילת תיאור התביעה (שלב 2 בטופס המקוון) כי הוא מבקש ממבית המשפט היתר מיוחד להמציא את כתב התביעה מחוץ לתחום השיפוט (הוא תחום מדינת ישראל). במידה ובית המשפט יתן את ההיתר הנ"ל, סמכותו של בית המשפט בישראל לדון בתביעה נגד הנתבע הזר תקום מכוח ההמצאה על פי ההיתר שניתן ע"י בית המשפט בישראל.

  18. שלום רב, הזמנתי מספר מוצרים לא מבוטל מארה"ב, שלחתי אותם לכתובת של חברת שילוח ישראלית בשם יושופס, אך לא היה מענה באתר או בטלפון, עדיין… הייתה אופציה להעביר את החבילה באופן אוטומאטי לחברת הבת שלהם בארה"ב שנקראת usaddress. בהתחלה הם היו תקשורתיים, אחרי שבועיים גיליתי שהחבילה עדיין לא נשלחה, טענו שהייתה בעיה על dhl, מצד dhl לא ידוע להם על שום בעיה..מפה לשם עברו כמעט חודשיים, הם טוענים שהחבילה בארץ כבר שלושה שבועות, כל שבוע אומרים שיקבלו את החבילה למשרדים שלהם בארץ (יושופס) וזה לא קורה שבוע אחרי שבוע אחרי שבוע….התשובות שלהם הופכות ליותר ויותר מונוטוניות, אין שום הוכחה לאיפה החבילה, לא צילום מסך, לא מספר מעקב…לא עודכן באתר שלהם שהחבילה נשלחה, לא שלחו שום אימייל שיש "בעיה"….
    יש לי כאמור את הקבלות, צילומי מסך והתכתבות בפייסבוק ובאימייל איתם, על הכל שילמתי גם בפייפאל (מבחינת המוכרים מחנויות שונות החבילה התקבלה לכתובת שביקשתי שישלחו בתוך ארה"ב, יש טעם לפנות לכל מוכר בנפרד או לערב את פייפאל באיזשהי צורה ושהמוכר לא יפגע?)
    מה ניתן לעשות? האם תביעה שווה את הטרחה? איזה סוג תביעה זו? תביעה מול חברה שמקושרת לחברה בארץ או תביעה מול חברה בחו"ל? מה הפרוצדורה?
    אם תובעים במקרה כזה האם ההחזר שמקבלים, מעבר לשווי החבילה ודמי המשלוח הוא גם על עוגמת הנפש והטרטור של חודשים מולם בהונאה שאקבל את החבילה ובפועל אני לא.. ועל זמן אבוד של חודשים שהקדשתי ללחפש ולהזמין את מספר הדברים שלא מבוטל שהזמנתי? ועכשיו אצטרך להקדיש שוב את אותו הזמן כדי לחפש שוב מוצרים דומים, שלא לדבר על הכסף….
    כל מידע יעזור, תודה רבה!

    1. אם לא קיבלת את התמורה המלאה עבור התשלום, עלייך לפנות אל מי שגבה ממך את התשלום.
      באפשרותך לפנות לפייפאל.
      במידת הצורך ניתן לשקול הגשת תביעה בהתאם למוסבר בעמוד זה.
      התביעה תכלול את כל הנזקים שנגרמו לך, ובכלל זה הנזק הישיר וכן פיצוי בגין נזקים עקיפים כגון הטרחה, עוגמת הנפש והוצאות המשפט.

  19. היי
    גיליתי שמוכר בעלי אקספרס שהחברה שלו ורשומה בסין
    עושה שימוש בתמונות אישיות שלי מהפרופיל אינסטגרם הפרטי שלי על מנת לשווק מוצר שהוא מוכר .
    חשוב לציין שזאת שמלה שקניתי בזארה ולא קניתי דרכו
    מה ניתן לעשות ?

    1. כיוון שבהרבה מובנים סין נחשבת למדינת עולם שלישי, אין טעם להכינס להליך משפטי, בטח לא בעניין כזה. אך כן ניתן ליצור קשר עם המוכר ולאיים עליו בהליכים משפטיים (העמידי פנים שיש לך קשרים בסין) ורמזי לו שתהיי מוכנה להתפשר על פיצוי בדמות קבלת סחורה שהוא מציע למכירה.

  20. השאלה שלי קצת אחרת
    קבוצת מרוצים, שילמנו לה 17 אלף יורו. הייתה אמורהלספק אופנוע מתאים למירוצים, 4 מרוצים במספר. הם לא סיפקו אופנוע כנדרש, הבן השתתף במירוץ אחד ובמירוץ השני האופנוע שבק ובכלל לא התחרה. הם מסרבים לזכות אותי. איך אני יכולה לתבוע?

    1. במה השאלה שלך שונה?
      אתם מעוניינים לתבוע חברה זרה ובכך עוסק המאמר.

  21. שלום,
    אנחנו קנינו כרטיסי טיסה דרך אתר קיווי בחברה זרה,
    בעקבות ההתרחשויות בארץ, החברה (AEGAN) ביטלה את טיסות מהארץ ואליה, באתר קיווי למרות שחברת התעופה הודיעה שאפשר לקבל החזר מלא על הטיסה (באתר הבית שלה) אמרו לנו שלא נוכל לקבל את הסכום. כשהודיעו שנוכל לבקש את הכסף חזרה, הם עשו את הפניה לחברה והחזירו לנו רק כ 60 אחוז מהסכום. אני לא יכולתי לפנות לחברת התעופה מאחר ואני לא לקוח ישיר שלהם ולא מקובל עלי לקבל רק חלק מהסכום (הייתה לנו טיסת קונקשין מאתונה שלפי הבנתי אם הייתי פונה ישירות היינו אמורים לקבל את מלוא הסכום)
    אני מעוניין לתבוע את קיוי בגלל עצה שפגעה בי ישירות ובגללה הפסדתי לא מעט כסף. למיטב ידיעתי יש להם נציגות בארץ ובשיחות איתם הם טוענים כי חברת התעופה החזירה רק סכום חלקי ולא קשור אליהם.
    האם לדעתכם ישנה אפשרות לתבוע ואם כן האם תביעות קטנות? (אני מעוניין לתבוע על נזקים ועוגמת נפש )
    תודה רבה

    1. קיווי (KIWI) היא סוכנות נסיעות צ'כית מקוונת, שמציגה נתונים מאתרי תעופה, מספקת מנוע חיפוש ומאפשרת הזמנת טיסות ומלונות באופן מקוון.
      בעבר ניתנו בביהמ"ש לתביעות קטנות פסקי דין נגד חברה זו. עם זאת, עקב מיקום החברה בחו"ל, ייתכן קושי מסויים בגביית הסכום שייפסק לזכותך בפסק הדין.

      1. אז מה זה אומר? שניתן לתבוע אבל אין דרך לאכוף את פסק הדין? מה עשינו בזה

        1. לא, זה לא אומר שלא ניתן לאכוף את פסק הדין.

    2. הי יואב אני באותו סיפור עם הפסד של 10000 ש"ח, האם הצלחת לעשות משהו בנידון?

  22. שלום
    אנחנו הזמנו רכב מ Economycarrentals רכב של 7 אנשים ו 3מזוודות קיבלנו רכב של 7 אנשים אבל בלי מקום למזוודה או שמכניסים 5 אנשים ואז המזוודות נכנסות לחברה אין נציגות בארץ רציתי לדעת איך אוכל לתבוע אותם אני נאלצתי ליסוע פעמיים למלון בשביל לקחת את כולם והמזוודות משך הנסיעה היה חצי שעה לכיוון גם בהלוך וגם בחזור

  23. שלום.
    רכשתי כרטיס טיסה בחברת kiwi, לטיסה לסופיה באמצעות wiz . הטיסה שתוכננה ב3.10 בוטלה על חברת התעופה. פניתי מספר פעמים לקבל זיכוי וקיבלתי תשובה כי חברת התעופה טרם אישרה את קבלת הזיכוי. חברים שלי שהזמינו ישירות דרך wiz ,קיבלו את הזיכוי לפני כחודש. האם ניתן להגיש תביעה כנגד חברת kiwi? תודה

  24. רכשתי מוצר מאמזון לאחר שנציג שירות הבטיח לי שדמי המשלוח יוחזרו ברגע שהמשלוח יגיע. לאחר קבלת המוצר, פניתי לבקש את החזר המשלוח, או אז נאמר לי שההבטחה הייתה טעות של הנציג ובגדול זו בעיה שלי(!). במהלך חילופי מיילים רבים ואינספור התחמקויות, בהם נאמרו לי תירוצים שונים, כמו שההחזר לא יינתן בגלל "פערי שערי מטבע", או פשוט שזה לא חלק מהפוליסה שלהם. בסופו של דבר נכתב סופית שלא אקבל החזר.
    מיותר לציין שלא הייתי רוכש את זה מלכתחילה אלמלא ההבטחה לזכות אותי בדמי המשלוח.
    יש לי תיעוד של כל ההתכתבויות. אני שוקל לתבוע תביעה קטנה על עוגמת נפש והפרת התחייבות מצידם. האם יש אפשרות לתבוע אותם בישראל כי על פי הבנתי אין להם נציגות בארץ? מה לגבי "בקשה להיתר המצאה מחוץ לתחום השיפוט", האם בתי משפט מקבלים בקשות כאו או שחבל על הזמן?

    1. מדובר בטענה חוזרת ונשנית כלפי אמאזון.
      'בקשה להיתר המצאה מחוץ לתחום השיפוט'
      נבחנת בהתאם לגופו ולנסיבותיו של כל מקרה, לעיתים היא מתקבלת ולעיתים נדחית.

  25. שלום,
    רכשתי מוצר מספק בחו"ל ושלחתי אותו דרך חברת שילוח שנקראת דילטס (DEALTAS) המספקת כתובת מקומית בארה"ב ומבצעת שילוח לכתובת מקומית פה בישראל (וכן עמילות מכס במידה והטובין מחוייבים במיסים).
    החבילה הגיעה לארץ שוחררה ממכס אך הלכה לאיבוד אצל חברת השילוח המקומית (בר הפצה) איתה דילטס עובדים.
    עלות הטובין בחבילה עומדים על $72 עלות המשלוח אותו שילמתי לחברת דילטס הינו $31.
    דילטס מסרבים לפצות אותי על מחיר הטובין שאבדו + המשלוח שלא נמסר ליעדו (סה"כ $103) ואומרים שהם מוכנים לזכות אותי רק ב $50 כי לטענתם "פתיחת תביעת אובדן בחברת הביטוח תכסה רק עד $100 פחות השתתפות עצמית בסך $50"
    התייעצתי עם המועצה הישראלית לצרכנות ונאמר לי שיש כאן מקרה של כשל בתמורה וכן הטעיה על מהות השירות. אני רוצה לפתוח בתביעה מולם אך נראה שהמשרדים שלהם ממוקמים בחו"ל ואין נציגות בארץ.
    בנתיים בכדי לא לצאת קרחת לגמרי ביקשתי לקבל את ה $50 ואכן קיבלתי, אך כמובן זה לא מכסה את מלוא הנזק.
    האם במקרה זה כדאי לי להגיש תביעה בתביעות קטנות?
    מה הסיכוי במקרה זה לקבל "היתר מיוחד להמציא את כתב התביעה מחוץ לתחום השיפוט"?

    1. בנסיבות המקרה שלך, שבהן מדובר בסכום יחסית קטן ובחברה שאין לה נציגות/סוכן בארץ, עדיף פשוט לוותר על תביעה.

  26. שלום,
    הגשתי תביעה כנגד חברת התעופה איגאן עלכך שלא קיבלתי החזר על כרטיס שהטיסה בוטלה. בבירור באינטרנט חברת איגאן מיוצגת בישראל על ידי חברת Open Sky GSA. בכתב התביעה כתבתי את שם החברה המייצגת.
    לפני יומיים קיבלתי מייל מחברת Open Sky GSA שאומר שעלי לשנות את כתב התביעה ולתבוע את חברת איגאן (שאין לה ח.פ בישראל) באותה הכתובת שחברת Open Sky GSA נמצאת בו. לטענתם לחברת איגאן מחלקה משפטית נפרדת מהם ואותה עלי לתבוע.
    עוד כתבו שאם לא אשנה את שם הנתבע, הם יפעלו לבטל את כתב התביעה ואני אצטרך לשלם את המהלך הזה.
    זה קצת מוזר כי אם הם הנציגים של איגאן – למה אני צריך לשנות את כתב התביעה. מה גם שאני לא רואה דרך לשנות את כתב התביעה.
    בתודה מראש על המענה.

  27. שלום,
    אם רכשתי שירות אלקטרוני של חברה באתר של החברה, האם זה שהאתר נגיש גם בארץ נחשב שלחברה יש "נציג מקומי"?

  28. שלום,
    החזרתי מוצר פגום לאמזון שעלה לי סך הכל כולל משלוח ומסים 325$. אישרו קבלה ב 15.1.2025, וגם יש לי אישור מסירה מחברת השילוח, הכירו שמגיע לי החזר על מלוא הסכום, ומסיבה שאני לא מצליח להבין, אני לא מקבל את הכסף לחשבון, פניתי אליהם 3 פעמים בתהכתבות, הנציגים שלהם התנצלו על הטעות ואמרו שנתנו הוראה להחזר שאראה בחשבון הכרטיס תוך 5-7 ימי עסקים. 3 מגעים עם 3 נציגים בהפרש של שבוע בין כל אחד לשני, והמתנה של 3 שבועות ללא שום תוצאות. שיהיה ברור, אחרי כל התכתבות עם כל נציג, ביקשתי שישלח אליי מייל שהוא נתן הוראה להחזר שמגיע לי עם הסכום המלא 325$ ואכן יש לי את המיילים. אני מעוניין לתבוע את אמזון תביעה קטנה, זו תביעה ראשונה שלי בחיים והידע שלי בתחום שואף לאפס, איפה אפשר ללמוד על הנושא, התהליך, ומה כתובת/מס טלפון הנציגות שלהם בישראל על מנת למסור כתב תביעה? אפשר לקבל סיוע בנושא בכלל או שזה אבוד?
    תודה.

  29. היי, סגרנו טיול מאורגן עם חברה מאוד מומלצת אשר מציעה שירותים בעברית לישראלים שמטיילים ברומניה. באמצע הדרך לנהג נהרס הקלאץ׳ והרכב יצא מכלל שימוש. הנהג הזמין גרר ומשם המשיך לדרכו, כביכול הזמין נהג חליפי אך מכיוון והיה סופ״ש לקח להם זמן למצוא נהג שיבוא. המתנו במשך 3.5 שעות, בתחנת דלק באמצע כפר רומני, בלי מענה ראוי מאותה החברה או הנהג שאסף אותנו, עד שלבסוף הביאו לנו את המספר של הנהג החליפי. המענה שקיבלנו היה ביזיוני, שקרים על גבי שקרים ומסע תחנונים מצידנו שיענו לנו לפחות, אי לקיחת אחריות וזלזול פוגע ומעליב בקבוצה של 12 אנשים שרק רצו ללכת להנות יחד עם המשפחה שלהם. את הכסף למזלנו לא שילמנו לחברת התיירות, אבל כל היום נשרף לנו על המתנה, יצאנו לדרכנו בשעה 8 וחזרנו למלון רק בשעה 16. האם יש עילה לתביעה על פיצוי לעוגמת נפש?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט