האם פציעה באוטובוס מזכה את הנפגע בפיצויים?

בתאריך: 19/03/2023 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

פגיעה גופנית כתוצאה מנפילה באוטובוס מזכה בפיצויים, כיוון שמדובר בתאונת דרכים. נוסע שנפגע באוטובוס רשאי להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח המבטחת את חברת האוטובוסים, בדרישה לקבלת פיצויים בגין הנזק שנגרם לו.

נוסעי אוטובוס עלולים להיפגע גופנית במקרים שונים כגון:

  • נפילה ממדרגות האוטובוס, בזמן עלייה או ירידה ממנו.
  • נפילה במהלך נסיעת האוטובוס: כתוצאה מבלימה פתאומית, האצה פתאומית, פנייה חדה, מעבר האוטובוס על פני מהמורה או 'באמפר' בכביש.
  • חבלה עקב פתיחת/סגירת דלת האוטובוס או תא המטען.
  • תאונה “רגילה”: מעורבות האוטובוס בתאונת דרכים.

מי אשם ?

שאלת האשמה אינה רלוונטית לעניין זכות הנוסע לקבלת פיצויים. כלומר, בין אם נוסע עמד באוטובוס בגלל חוסר במקומות ישיבה, ובין אם הוא עמד מרצונו החופשי, ואפילו אם הנהג ביקש מהנוסע לשבת והנוסע המשיך לעמוד – לעניין קבלת הפיצויים אין רלוונטיות לשאלת האשמה. בכל מקרה בו נפגעת בתאונת דרכים הנך זכאי לפיצויים בהתאם לחוק.

מה לעשות לאחר פגיעה במהלך נסיעה באוטובוס

אם נפגעתם במהלך נסיעה באוטובוס, חשוב מאד להקפיד על הכללים הבאים:

  • רשמו ותעדו את פרטי האוטובוס והנסיעה: מספר הקו, מספר הרישוי של האוטובוס, שעה, מיקום, כיוון הנסיעה.
  • בקשו מהנהג את פרטיו: שם מלא, מס' זהות, מספר נהג. זכרו שהנהג מחויב למסור לכם את פרטיו.
  • רשמו פרטי עדים לתאונה: בקשו לקבל פרטיהם של העדים לתאונה, שמות ומספרי טלפון.
  • הוכחת נסיעה: חשוב מאוד שתשמרו את כרטיס העלייה לאוטובוס (הקבלה) וכמובן שתצלמו את סביבת האירוע ככל הניתן.
  • פינוי לקבלת טיפול רפואי: אם הפגיעה היא קשה ופינו אתכם לבית החולים באמבולנס, חשוב שתשתפו את הרופאים בכל כאב ובכל דבר שונה שאתם חשים. אם הפגיעה קלה יותר, חשוב שתפנו בעצמכם לקבלת טיפול רפואי מיד לאחר התאונה. ספרו לרופא או לגורם המטפל כיצד נפגעתם ודאגו לכך שהגורם הרפואי ירשום בדו”ח בדיוק כיצד התרחשה הפגיעה (במהלך נסיעה/עלייה או ירידה מאוטובוס, וכו'). חשוב שהפנייה לטיפול תהיה בהקדם ככל הניתן לאחר אירוע, כדי להוכיח קשר בין הפגיעה ובין הנזק הרפואי.
  • דווחו למשטרה: לאחר קבלת טיפול רפואי, פנו למשטרת התנועה ודווחו על המקרה. שימו לב, עליכם לדייק בתיאור הפגיעה. תיאור בעייתי עלול לגרום לבעיות בתביעת הפיצויים.
  • פנו לקבלת סיוע משפטי: לאחר פגיעה במהלך נסיעה באוטובוס מומלץ ורצוי לפנות לעורך דין העוסק בתאונות דרכים, על מנת לבחון את אפשרויות הפעולה בתיק. במידה וסכום התביעה אינו גבוה (עד 37,700 ₪), תוכלו להגיש תביעה קטנה.

מהו גובה הפיצוי?

בדרך כלל, לאחר שתגישו תביעת פיצויים כלפי חברת הביטוח המבטחת את חברת האוטובוסים, חברת הביטוח תציע לכם סכום פיצוי ותנסה להגיע אתכם לפשרה על מנת להימנע מהצורך לנהל הליך משפטי. גובה הפיצוי מחושב על פי גורמים שונים, המכונים בשפה המשפטית “ראשי נזק”, כגון: שיעור הנכות שנגרם כתוצאה מהתאונה, הפגיעה בכושר ההשתכרות של התובע, הכאב והסבל שנגרמו, התשלומים עבור הטיפול הרפואי ועבור ציוד רפואי או הוצאות סיעוד, הפסד שעות עבודה, וכו'. שקלול הגורמים הנ"ל מהווה את סכום הפיצוי, כאשר באופן כללי חברת הביטוח תנסה למזער את הסכום ככל שניתן, ועליכם להתמקח על מנת להגדיל אותו, כך שיהלום את הפגיעה והנזק שנגרם לכם.

האם תאונה בנסיעה באוטובוס יכולה להיחשב לתאונת עבודה?

אם התאונה התרחשה בזמן נסיעה לעבודה, במהלך העבודה או בחזרה ממנה, זו יכולה להיחשב כתאונת עבודה והנפגע זכאי לפיצויים מהביטוח הלאומי בגין כל ההוצאות הרפואיות, בהתאם לאופי הפגיעה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט