האוטובוס איחר – אגד תפצה

בתאריך: 16/10/2009 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

קו אוטובוס של אגד לא עמד בלוח הזמנים שפורסם, וזאת עקב שיבושי תנועה. ביהמ"ש: "על אגד להתחשב באילוצים השונים ולתכנן את זמני הנסיעה של האוטובוסים בהתאם". בית המשפט לתביעות קטנות ירושלים חייב את אגד לשלם 1,000 שקלים לשתי הנוסעות שהגישו את התביעה.

שתי הנוסעות דרשו פיצוי בסך של 15,000 שקלים בשל אי עמידה של אגד בזמני הנסיעה של קו אוטובוס מס' 50 היוצא ממרחוב גבעת בית הכרם בירושלים. בתביעתן, ציינו התובעות כמה אירועים שאירעו בתאריכים שונים.

לגבי עיכוב שארע ביום 12.11.08 טענה אגד כי אכן באותו יום נגרמו עיכובים בהגעת האוטובוסים, לרבות קו 50. אולם, העיכובים נגרמו עקב שיבושי תנועה כבדים בכל מערך התחבורה בעיר, לרבות עבודות תשתית הרכבת הקלה במרכז העיר ובצומת הגבעה הצרפתית. לטענת אגד, כל עיכוב, אף מזערי בנסיעה אחת – גורר אחריו עיכובים נוספים בנסיעותיו הבאות של האוטובוס בקו מסוים.
לגבי עיכוב שארע ביום 13.11.08 טענת אגד כי לא בוצעו כלל נסיעות באותו יום בשעות 14:30 ו – 15:00 כתוצאה מסגירת אזור שדרות הרצל לתנועה עקב מירוץ אופניים, והעיכובים שנגרמו בשל כך אינם נתונים לשליטתה של אגד.
לגבי עיכוב נוסף, שארע ביום 16.11.08, טענה אגד שמדובר באיחור מזערי של 4 דקות, הנכלל במסגרת סטיית התקן המקובלת והמותרת ואשר לא ניתן למנעה.

עוד טענה אגד, כי לגבי טענות לעיכובים נוספים שנגרמו בשנת 2007, הואיל והם התרחשו יותר מחצי שנה לפני הגשת התביעה, תקופה שבה אגד מחוייבת על פי תקנות התעבורה לשמור את דיסקיות הטכוגרף – אין בידיה כיום הכלים לבדוק את טענות התובעות לגבי מועדים אלה.

הגיעו מים עד נפש

כב' השופטת אנה שניידר מבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבעה, כי התביעה איננה קנטרנית אלא הוגשה לאחר שמבחינת התובעות "הגיעו מים עד נפש".

"כידוע, סובלת העיר ירושלים חדשות לבקרים משיבושי תנועה עקב אירועים שונים המתרחשים בתחומה, וגם עבודות התשתית לרכבת הקלה אינן מוסיפות, בלשון המעטה, לקיומה של תחבורה ציבורית תקינה בעיר.
בנסיבות אלה, שידועות היטב גם לנתבעת, עליה להתחשב באילוצים השונים ולתכנן את זמני הנסיעה של האוטובוסים בהתאם, כך שלוח הזמנים המפורסם על ידה יהא תואם, ככל שניתן, למועדי הגעתם של האוטובוסים בפועל, והמשתמשים בתחבורה הציבורית יוכלו לכלכל צעדיהם בהתאם", כתבה השופטת בפסק הדין

עם זאת קבעה השופטת כי התובעות לא הרימו את הנטל המוטל עליהן להוכחת מלוא סכום הנזק הנטען בכתב התביעה. לפיכך, נפסק כי אגד תפצה כל אחת מהתובעות בסכום של 500 שקלים, וביחד 1,000 שקלים.
הואיל ורוב התביעה נדחה, לא ניתן צו להחזר הוצאות.

[1. נתנאלי שבו ליאורה, 2. עדי אסתר – נגד – "אגד" – אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ, בית המשפט לתביעות קטנות ירושלים, תביעה קטנה 4720/08 בפני כב' השופטת אנה שניידר. פסק הדין ניתן ב: כ"ד בתמוז, תשס"ט (16 ביולי 2009)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט