התובע לא הציג הוכחות מתבקשות, התביעה נגד מירס נדחתה

בתאריך: 28/01/2010 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

הבטחה שניתנה לך לא קויימה? תוכיח! את הלקח הזה למד תובע שהגיש תביעה קטנה ללא ההוכחות המתבקשות. לטענתו, נציג מירס תקשורת הציע לו לעבור מאורנג', תוך הבטחה שחשבון הטלפון הסלולרי שלו יקטן כתוצאה מהמעבר. בפועל, טען התובע, "לא רק שהמחיר לא קטן אלא הוא גדל באופן משמעותי". אלא שהתובע לא המציא נתונים על כמות השיחות שעשה לפני ואחרי המעבר, ולכן לא הותיר לביהמ"ש ברירה אלא לדחות התביעה.

משה כהן תבע את מירס תקשורת בע"מ בבית המשפט לתביעות קטנות ירושלים על סך של 20,000 ₪. לטענתו, הבטיח לו נציג מירס כי חשבון הטלפון הסלולרי שלו יקטן כתוצאה מהעברת השירות מאורנג' למירס. בפועל, טען התובע כי לאחר שעבר למירס, לא רק שהמחיר לא קטן אלא הוא גדל באופן משמעותי וכמעט הכפיל את עצמו. עוד טען כי הובטח לו שיקבל החזר חודשי של 135 ₪ עבור כל אחד מששת המכשירים שרכש, אך הוא לא קיבל זיכוי זה.

בכתב ההגנה טענה מירס כי התובע קיבל את כל המגיע לו על פי ההסכמים שחתם עמה. "התשלום שנדרש התובע לשלם הוא בהתאם לתוכנית ההצטרפות שלו ובהתאם לשיחות ולזמן האויר שביצע. באשר לזיכוי על המכשירים (135 ₪ למכשיר) אמנם נכון שבתחילה התובע לא קיבל אותו, ואולם הדבר נבע מכך שהתובע לא מילא את המוטל עליו על מנת שיהיה זכאי לקבל את ההחזר. על פי המוסכם התובע היה זכאי לקבל את ההחזר רק אם יציג חשבונית של חב' אורנג' וימצא שהוא לא עשה שיחות במכשירים של חב' אורנג'. התובע לא הציג חשבוניות כאלה במועד". מירס הוסיפה וטענה כי לאחר שהוצגו החשבוניות, ואף שהדבר נעשה לאחר המועד הדרוש, היא זיכתה את התובע בכל הסכום המגיע לו בכך שהפחיתה את סכום חובו של התובע כלפיה.

איפה ההוכחות?

למרבה התמיהה, התובע לא תמך את טענותיו באישורים אודות כמות שיחות וזמן אויר לפני המעבר ואחריו. לפיכך קבע כב' השופט גד ארנברג כי התובע לא הוכיח את תביעתו. "מחד, טענת התובע לפיה לא היה עובר חברה אילו החיובים החודשיים לא היו קטנים לאחר המעבר, נשמעת הגיונית. בודאי שאדם סביר לא היה מסכים לעבור אם החשבון החודשי גדל. ואולם מאידך, על מנת שניתן יהיה לעשות השוואה האם בעד אותו שירות משלם התובע יותר או פחות, היה על התובע להמציא נתונים. שכן חיוב גבוה יותר יכול להיות גם מחמת כך שלא מדובר באותה כמות של שירות. התובע היה אמור להמציא אישורים על כמות שיחות וזמן אויר שעשה בעת שהיה לקוח של אורנג' ולהמציא אותם נתונים לגבי תקופת הפעילות אצל הנתבעת, ואם היה נראה שמדובר באותה כמות שיחות וזמן אויר והתובע משלם יותר, היה התובע מוכיח את תביעתו. ואולם עצם העובדה שהחיוב החודשי גדל, מבלי לדעת מה הסיבה לכך, אינה עילה לחייב את הנתבעת בפיצוי".

כצפוי, בהעדר נתונים על כמות השיחות שעשה לפני ואחרי המעבר לנתבעת, התביעה נדחתה. לא ניתן צו להוצאות כנגד התובע, כיוון שהזיכוי בפועל של 135 ₪ נעשה רק אחרי הגשת התביעה.

[משה כהן – נגד – מירס תקשורת בע"מ, בית המשפט לתביעות קטנות ירושלים, תביעה קטנה 3754/09 בפני כב' השופט גד ארנברג. פסק הדין ניתן ב: כ"ח בטבת, תש"ע (14 בינואר 2010)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט