שבר שן כשאכל עוגה מקפולסקי ויפוצה ב- 6,400 ש"ח

בתאריך: 5/07/2012 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

התובע רכש עוגה מקפולסקי וכשאכל מהעוגה הרגיש כאב חד בשן והתברר לו כי מדובר בקליפת פקאן אשר שברה לו את השן. לאחר שפנה בעניין מספר פעמים לקופלסקי ולא נענה, הוגשה תביעתו כנגד קפולסקי, ובהמשך צורפה לתביעה גם חברת כלל ביטוח אשר ביטחה את קפולסקי.

מצד התובע, מר משה יעקב זדה, נטען כי כתוצאה מהארוע הוא סבל מכאבים עזים, נאלץ לעקור מחצית מהשן, ובהמשך אף עבר ניתוח להארכת כותרת, שבגינו נזקק לשלושה ימי מחלה. בכתב התביעה נטען כי התובע רכש עוגת פקאן ואגסים בחנות המפעל של קפולסקי באזור התעשיה בנתניה. כאשר אכל מהעוגה הרגיש כאב חד בשן, לטענתו, התברר כי מדובר בקליפת פקאן אשר שברה לו את השן. כתוצאה מכך, סבל מכאבים עזים, נאלץ לעקור מחצית מהשן, ובהמשך אף עבר ניתוח להארכת כותרת בגינו נזקק לשלושה ימי מחלה. כמו כן נטען כי התובע פנה בעניין מספר פעמים לקופלסקי אולם לא קיבל מענה לפניותיו. בכתב התביעה נדרש פיצוי בסך 18,000 ₪ בגין הוצאות טיפול בשן, ימי מחלה ועוגמת נפש.

חברת קפולסקי לא הגישה כתב הגנה ואף לא שלחה נציג לדיון שהתקיים בתיק. חברת כלל ביטוח טענה בכתב ההגנה שהוגש מטעמה, כי קפולסקי הפרה את חובתה בהתאם לפוליסה, כיוון שלא הודיעה לכלל ביטוח על האירוע הנטען, ולכן הפוליסה אינה חלה. עוד נטען ע"י כלל ביטוח כי התובע לא הוכיח את האירוע הנטען, לא הוכיח קיומה של יריבות נגדה, לא הוכיח את הנזק וכי כל התביעה מסתמכת על טענות סובייקטיביות בלבד. כלל ביטוח הכחישה את הנזק ואת הקשר הסיבתי וטענה כי התובע לא הוכיח היעדרות מהעבודה או הפסד הכנסה. במהלך הדיון טענה כלל ביטוח כי ההשתתפות העצמית (של קפולסקי) עפ"י הפוליסה הינה בסך של 33,000 ₪, סכום הגבוה מסכום התביעה, ולכן אין מקום לחייבה.

בפסק הדין קבעה השופטת ד"ר איריס רבינוביץ ברון, כי כלל ביטוח לא הוכיחה את טענתה בדבר גובה ההשתתפות העצמית של קפולסקי בפוליסה. עוד קבעה השופטת כי לאחר שעיינה בכתב התביעה על נספחיו, ולאחר ששקלה את טענות הצדדים ושמעה התובע, התרשמה כי עדותו אמינה ולכן היא מקבלת את גרסתו לעניין הנסיבות בהן נשברה לו השן. השופטת קבעה כי היא מוצאת את קפולסקי אחראית לנזקים שנגרמו לתובע כתוצאה מהמקרה נשוא התביעה.

בסופו של דבר נפסק כי יש לפצות את התובע בגין נזק כספי ישיר בסך של 4,400 ₪ עבור טיפול השיניים שעבר וכמו כן לפצותו בסך 1,500 ₪ בגין עוגמת הנפש שנגרמה לו.
על כן חוייבו הנתבעות, קפולסקי וכלל ביטוח, יחד ולחוד, לשלם לתובע סך של 5,900 ₪ בתוספת הפרשי הצמדה וריבית ממועד הגשת התביעה ועד התשלום המלא בפועל וכן הוצאות משפט בסך 500 ₪.

[משה יעקב זאדה  – נגד –  1. קפולסקי שיווק וקמעונות בע"מ 2. כלל חב' לבטוח בע"מ, בית המשפט לתביעות קטנות נתניה, תביעה קטנה 38071-04-10 בפני כב' השופטת ד"ר איריס רבינוביץ ברון. פסק הדין ניתן ב:  ח' תשרי תשע"ב (6 אוקטובר 2011)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט