'אופטיקה הלפרין' סיפקה ללקוח משקפיים עם עדשות שאינן מתאימות לו

בתאריך: 22/01/2012 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

זאב גינזבורג רכש משקפיים מאופטיקה הלפרין בבאר שבע, אך במהרה התברר לו כי העדשות אינן תואמות לאלו שהזמין. המשקפיים נמסרו לאופטיקה הלפרין לתיקון, אך גם בשתי הפעמים הבאות נמסרו לו המשקפיים עם עדשות שאינן מתאימות לו.

בתביעה קטנה שהוגשה לבית המשפט לתביעות קטנות בבאר שבע טען זאב כי למעשה המתין במשך שלושה חודשים למשקפיים שהזמין, כאשר אופטיקה הלפרין שולחת כל פעם את המשקפיים לתיקון.

בדיון שנערך בפני השופט אור אדם, התברר כי אין מחלוקת על כך שאופטיקה הלפרין התרשלה שוב ושוב, כאשר תחילה נתנה לזאב עדשות 'בצבע' במקום 'מחליף צבע', ובשתי הפעמים שלאחר מכן נתנה לו עדשות שלא התאימו לו, מה שהצריך הזמנת עדשות חדשות בכל פעם מגרמניה.

צירוף נסיבות אומלל

נציג אופטיקה הלפרין, מר שאבי סימן טוב, טען כי המשקפיים היו מוכנים כבר לאחר כחודש, וכי בוצעה פנייה אל התובע אך הוא לא הגיע לקחת את המשקפיים. בהתייחסו לכך, קבע השופט אדם בפסק הדין: "נדמה שכל תביעה זו עניינה בצירוף נסיבות אומלל ובחוסר תקשורת, כאשר התובע טוען כי עד לחודש מאי המשקפיים לא חזרו מתיקון ואילו נציג הנתבעת (אופטיקה הלפרין) טוען שכבר בחודש מרץ הגיעו העדשות מגרמניה, ולא הייתה מניעה שהתובע יגיע לחנות ויקבל את המשקפיים".

קנה משקפיים במקום אחר

משנואש לחכות, רכש לו זאב זוג משקפיים במקום אחר ובתביעה דרש החזר בגין הוצאה זו. אולם, השופט אדם קבע כי היה על התובע להגיע לחנות ולברר האם המשקפיים שהזמין הגיעו סוף סוף, לפני שספג הוצאה יקרה של רכישת משקפיים במקום אחר. לפיכך קבע השופט כי אין לחייב את אופטיקה הלפרין בגין הוצאה זו.

בסיכומו של דבר נפסק כי על אופטיקה הלפרין לפצות את זאב בסך 1,000 ₪ בגין עוגמת הנפש הרבה שנגרמה לו, כאשר המשקפיים נשלחו פעם אחר פעם לתיקון, ובנוסף לפצותו בסך 250 ₪ בגין הוצאות המשפט .
עוד נפסק כי התובע רשאי לקבל את המשקפיים אותם הזמין מאופטיקה הלפרין לאחר שהותקנו בהם העדשות שהגיעו מגרמניה, ולשם כך עליו להגיע לחנות של אופטיקה הלפרין בלב הסיטי בבאר שבע.

[גינזבורג זאב – נגד – "אופטיקה הלפרין", בית המשפט לתביעות קטנות באר שבע, תביעה קטנה 1287-09 בפני כב' השופט אור אדם. פסק הדין ניתן ב: י"ב אייר תש"ע (26 אפריל 2010)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט