המחוזי דחה בקשת ערעור על פס"ד תביעה קטנה בעניין "חוק הספאם"

בתאריך: 13/12/2009 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

לראשונה בישראל הובא לפתחו של בית משפט מחוזי דיון שעניינו בדואר זבל ("Spam"). הדיון התקיים בבקשת רשות ערעור כנגד פסק דין אשר פורסם כאן לאחרונה. פסק הדין, אשר ניתן בתביעה קטנה, חייב את חברת ברקין תקשורת בע"מ לפצות את התובעת בסך של 11,500 ש"ח, וזאת בגין 22 הודעות דוא"ל אשר שלחה ברקין תקשורת לתובעת בניגוד לרצונה.

המדובר בבקשת רשות ערעור שהגישה חברת ברקין תקשורת בע"מ על פסק-דין שניתן בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים (תביעה קטנה 1947/09, חנית אטדגי – נגד – ברקין תקשורת בע"מ. כזכור, כב' השופט אריה רומנוב מביהמ"ש לתביעות קטנות בירושלים פסק פיצוי של 11,500 ש"ח לזכותה של גב' חנית אטדגי, בגין 22 הודעות דוא"ל שקיבלה אטדגי מברקין תקשורת לאחר שביקשה שוב ושוב לחדול מלשלוח לה דברי פרסומת (פיצוי של 500 ש"ח לכל הודעה, ובנוסף פיצוי של 500 ש"ח בגין הוצאות משפט).

הסיבה שבגינה לא חויבה אז ברקין תקשורת בסכום הפיצויים המירבי (1,000 ש"ח לכל הודעה), היא שהתנהגותה "לא נבעה משיקולים מסחריים, היינו מרצון לשלוח לתובעת דברי פרסומת גם אם היא אינה מעוניינת בכך, אלא מִכשל טכני אשר בגינו לא הוסר הדוא"ל של התובעת מרשימת התפוצה של הנתבעת".

כידוע, לצורך ערעור על פסק דין אשר ניתן בתביעה קטנה, יש להגיש בקשה מתאימה לבית המשפט המחוזי (לפרטים – ראה סעיף 'ערעור על פסק הדין' במדריך לתביעות קטנות).

בדיון שהתקיים בבקשת רשות הערעור, קבע ביהמ"ש המחוזי בירושלים, כי מקרה זה אינו מסוג המקרים המצומצם "בו עשוי להימצא צידוק למתן רשות ערעור על פסק דין של בית משפט לתביעות קטנות". כב' השופט רפאל יעקובי ציין בהחלטתו כי "מדובר בפסק דין שקול ומנומק היטב, ואפילו באורח נרחב בהרבה מן המקובל בבתי משפט לתביעות קטנות. במסגרת פסק הדין הסביר בית המשפט מדוע וכיצד הגיע לתוצאה שאליה הגיע, תוך שנימק למה זכאית המשיבה לפיצוי, ומפני מה היא זכאית לסכום נמוך מן הסכום המירבי שניתן היה לפסוק לזכותה".

כאמור, בקשת רשות הערעור נדחתה.

[ברקין תקשורת בע"מ – נגד – חנית אטדגי, בית המשפט המחוזי בירושלים, בקשת רשות ערעור 1104/09 בפני כב' השופט רפאל יעקובי. פסק הדין ניתן ב: י"ב בכסלו תש"ע ( 29 בנובמבר 2009)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט