כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
איך יודעים מה גובהה הפיצוי שעלי לתבוע ? או שלמעשה אתה תובע פיצוי ובית המשפט מחליט מה הגובהה ??
היי ,
ביצעתי הזמנה למיטה וחצי עבור הילד ב 7.11.23 דרך "דר' גב " , במעמד השיחה נאמר לי שבגלל המצב מלחמה ההאספקה תיקח 25 ימי עסקים- נאמר לי טלפונית במעמד ההזמנה .
באופן מפתיע ה 25 ימים נגמרו ואף אחד לא יצר קשר , וכשאני התקשרתי הם אמרו לי שבאתר הם שינו את זה ל 45 ימי עסקים .
ה 45 ימים גם כן ממש תיכף אוזלים ואף אחד לא יצר קשר לאספקת המוצר , הם לא עונים בטלפון ולא עונים בשירות ווטסאפ .
1. מה אני עושה כרגע ? ממתין שיספקו את המיטה ? (תכלס אני ממש זקוק לה )
2. נניח שיספקו את המיטה בשבוע הקרוב , בגין מה אני יכול לתבוע ? ומה גובהה התביעה/ פיצוי שעלי לבקש ?
תודה
מדובר בכשל תמורה ולכן ניתן לתבוע ביטל העסקה.
ואין פה מעבר ? אין פה עוגמת נפש שנגרמה ?
ניתן לתבוע גם פיצוי בגין עוגמת נפש, טרחה והוצאות, כולל הוצאות המשפט.
לגבי סכומי התביעה, ראי דוגמאות של פסקי דין בתפריט העליון באתר -> ידיעות ופסקי דין.
שולחן הוזמן לפני כמעט שנה. השולחן סופק לפני חצי שנה אבל פגום (ההגדלות לא התאימו לשולחן, חלק אמצעי שהיה צריך להחליף פעמיים, ולכן לא ניתן להשתמש לכל האורך שלשם כך נקנה). מאז החברה שלחה שוב ושוב אנשי שירות מטעמה עם הגדלות אלא מתאימות וטרם תיקנה את השולחן. ביקשנו לבטל את העסקה כי כבר עברה כמעט שנה ללא שולחן תקין. החברה מסכימה רק להשיב את ששולם ולא לתתן פיצוי. מה הפיצוי המגיע במקרה כזה? מצויין שנאלצנו להמתין לאנשי שירות מטעמם 4 פעמים כל פעם מחדש ושעדיין אין לנו שולחן תקין
ראו דוגמאות של פסקי דין בתביעות קטנות בענייני צרכנות רכנות:
תפריט עליון באתר -> ידיעות ופסקי דין -> צרכנות
שלום הזמנתי מסניף מקדונלס ארוחה והיה חסר נאגט 1 פניתי לשירות לקוחות והיא רוצה לפצות אותי ב10 שקלים רשמתי לה שאני דורשת נאגט חדש ואין לי מה לעשות ב10 שקל ואין היום נאגט ב10 שקל אז אמרה לי שזה מה שהיא נותנת לי והתחילה להתחקם בדיבור בהתכתבות זה הזמנה שהזמנתי שהייתי בסניף ולקחתי לבית לילד וזה היה מבאס מאוד לילד אשמח לדעת עם יש פה עילה לתביעה
לא כדאי להתעסק עם תביעה (גם לא תביעה קטנה) בגלל 10 שקל. אם השירות במקום זה אינו לרוחך, אפשר ללכת לאכול במקום אחר.
שלום .
בתאריך 7.12 הזמנו פינת אוכל ונאמר כי זמן האספקה הינו 21 ימי עסקים .
םבחוזה נרשם 25 ימי עסקי
בתאריך 7.1 התקשרו אליי ונאמר לי כי פינת האוכל תגיעה באותו שבוע
ביום חמישי התקשרו לבעלי ואמרו לו שזה יגיע ביום ראשון בשעות הצהריים
ביום ראשון בבוקר התקשרו להגיד שלצערם אין שליח ורק יום שלישי או רביעי המשלוח יגיע.
האם ניתן לתבוע אותם על איחור
אכן, מדובר בכשל תמורה ובמקרה כזה ניתן לתבוע ביטול העסקה.
בהחלט ניתן לתבוע בתביעה קטנה פיצוי בגין האיחור באספקת המוצר.
שלום רכשתי מדיח כלים ברשת מחסני חשמל ושילמתי את מלוא הסכום. המוצר לא היה במלאי החנות והוצע לי לאסוף מסניף נתניה. לאחר יומיים ניגשתי לסניף לאסוף והתברר שאינו נמצא במלאי. בחנות מתנערים מאחריות והוצעו לי פתרונות לא מספקים כגון מוצר בצבע אחר או רכישת מוצר במחיר כפול. לא מעוניינת וכל זאת לאחר שהזמנתי בעל מקצוע בתשלום וכרגע עם ארון מפורק במטבח. מה עושים במצב כזה?
בהנחה ששילמת עבור המוצר על מנת לאסוף אותו בנתניה, באפשרותך להזמין מדיח מדגם זה במקום אחר ולאחר מכן לתבוע את מחסני חשמל בגין הנזקים שנגרמו לך, החזר התשלום ששילמת למחסני חשמל, הפסד זמן והוצאות הנסיעה לנתניה, הפסד זמן לחיפוש המוצר במקום אחר, הפרש תשלום (אם נאלצת לקנות את המוצר במחיר גבוה יותר), עוגמת נפש, טרחה והוצאות משפט.
שלום רב,
הזמנתי סגירה למרפסת מחברה כלשהי. הנציג הגיע הביתה לקח מידות, השאיר לי הזמנה וגם הובהר לי בעל פה וגם בדף ההזמנה שאספקה הינה עד 45 ימי עסקים. ההזמנה הייתה ב03.01.24, מכאן 45 ימי עסקים (5 ימים בשבוע). ב7.03 זה היה 46 ימים. ב7 במרץ התקשר אליי הספק לתאם התקנה ליום שישי ב8.03.24. אני סירבתי וביקשתי שימצאו יום אחר במהלך השבוע הבא להגיע להתקין. ביום רביעי בשבוע הבא ב14.03.24, הספק מתקשר ומנסה לקבוע איתי שוב למחר ביום שישי 15.03. אני טענתי בפניו שבגלל שהם מאחרים באספקה מגיע לי פיצוי של 10%. הספק טוען שלא מגיע לי כלום, האיחור נוצר בגללי. בסוף אחרי שיחה מתוחה קבענו שיגיע ביום שני שבוע הבא 18.03.24.
לפי מה שאני מבין בגלל שהפריט נוצר לפי המידות מיוחדות המתאימות רק לי אני לא יכול לבטל את העסקה. אני רוצה לשאול אותכם האם אני יכול תבוע אותו על אי אספקה בזמן אשר נקבע בדף ההזמנה (עד 45 ימי עסקים)? איך אני מבצע את התהליך? למי אני פונה? מה ניתן לעשות?
תודה רבה,
אלי אגזדה